اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ضرورت بازسازی شبکه فرسوده آب شهری و روستایی بادرود

مدیرعامل آبفای استان اصفهان گفت: به منظور دسترسی پایدار مردم منطقه کویری بادرود به آب شرب پایدار، نیاز به احداث 3 مخزن به ظرفیت 5 هزار متر مکعب است.

ضرورت بازسازی شبکه فرسوده آب شهری و روستایی بادرود

حسین اکبریان مدیر عامل آبفای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه هم اکنون تمام تاسیسات آب شهرها و ۵۰ درصد تاسیسات آب روستاهای منطقه بادرود مجهز به سیستم تله‌متری هستند، اظهار کرد: منطقه بادرود تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار ندارد و آب شرب شهرها و روستاهای این منطقه از منابع محلی تامین می‌شود که از کمیت و کیفیت مناسبی برخوردار است.

وی با اشاره به ۱۰ حلقه چاه که تامین کننده آب شرب جمعیتی بالغ بر ۲۳ هزار و ۶۲۰ نفر در شهرها و روستاهای این منطقه است، افزود: آبدهی این چاه ها حدود ۱۸۰ لیتر درثانیه است ولی نیاز آبی این منطقه کویری در فصل تابستان بیش از ۱۸۰ لیتر در ثانیه است، این در حالیست که در تابستان امسال با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف، استفاده از تجهیزات تله‌متری و نیز همراهی مردم در مصرف بهینه آب کمبودی در زمینه تامین آب شرب در ساعات پیک مصرف نداشتیم.

اکبریان وجود ۹ مخزن با ظرفیت ۸ هزار و ۴۰۰مترمکعب را یکی دیگر از عوامل تامین‌کننده پایدار آب شرب مردم این منطقه در تمام روزهای سال دانست و خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که  در سال‌های آینده به منظور دسترسی پایدار مردم این منطقه کویری به آب شرب پایدار، نیاز به احداث ۲ مخزن هر کدام به ظرفیت ۲ هزار متر مکعب و یک مخزن به ظرفیت یک هزار متر مکعب است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه کیفیت آب شرب چاه‌های این منطقه به صورت مستمر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، بیان کرد: همه روزه پارامترهای مختلف مانند کلر باقی مانده و سایر پارامترهای کیفی درآب شرب، توسط نهادهای ذیصلاح مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد و نتایج نشان می دهد که آب شرب سالم و بهداشتی در اختیار مردم شهرها و روستاهای این منطقه قرار دارد.

وی هدر رفت آب را در منطقه بادرود را ۲۲ درصد اعلام کرد و گفت: هم اکنون طول شبکه توزیع آب در ۲ شهر بادرود و خالد آباد ۱۸۵ کیلومتر و طول شبکه توزیع آب در ۶ روستای این منطقه۴۵ کیلومتر است، اما از آنجایی که شبکه توزیع در روستاها فرسوده است در یک سال گذشته ۹۴ حادثه شکستگی شبکه توزیع آب در روستاهای این منطقه به وقوع پیوسته است که نیاز است اعتبارات عمرانی لازم برای اصلاح شبکه فرسوده در این منطقه تخصیص یابد.

اکبریان با اشاره به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب در شهرها و روستاهای منطقه بادرود تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان شهریور ماه سال جاری بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ متر اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب در شهر و روستاها اجرا شده و در بازه زمانی مشابه ۳ هزار و ۵۰ متر توسعه شبکه در منطقه بادرود عملیاتی شده است. 

مدیرعامل آبفای استان اصفهان همچنین از کشف و شناسایی ۵  فقره انشعاب  آب غیرمجاز  و ۲۲ فقره مصرف  آب غیرمجاز در ۶ ماهه اول سال جاری در منطقه بادرود خبر داد. 

پایان پیام/۶۳۱۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول