اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بی‌اعتمادی شهروندان جمهوری چک به نیروهای مسلح خود

نظرسنجی تازه در جمهوری چک، یکی از اعضای ائتلاف ناتو، حکایت از بی اعتمادی بیش از نیمی از شهروندان این کشور به توان نیروهای مسلح خود دارد.

بی‌اعتمادی شهروندان جمهوری چک به نیروهای مسلح خود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظرسنجی تازه در جمهوری چک نشان می‌دهد که بیش از نیمی از شهروندان این کشور اعتمادی به توانمندی نیروهای مسلح خود ندارند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» روز سه شنبه به نقل از نظرسنجی «مرکز تحقیقات افکار عمومی چک » گزارش کرد که بیش از نیمی از شهروندان جمهوری چک (۵۶ درصد) به توانایی این کشور برای دفاع از خود شک دارند. ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان نیز معتقدند که دفاع از جمهوری چک ضروری نیست، زیرا این کشور کوچک است و سرنوشت آن در دست ابرقدرت‌هاست.

این در حالی است که مقامات ارشد جمهوری چک با اطلاع از وضعیت نیروهای مسلح  خود با حضور نظامیان آمریکا در این کشور به توافق رسیده‌اند.

 چندی قبل رئیس جمهور جمهوری چک تصویب معاهده نظامی با آمریکا را تکمیل کرد، این معاهده همکاری‌های نظامی بین دو طرف را گستر‌ده‌تر و استقرار نیروهای آمریکایی را در جمهوری چک تسهیل می‌کند. امضای «پتر فیالا»،  نخست وزیر جمهوری چک، آخرین گام در روند تصویب موافقتنامه همکاری نظامی با آمریکا بود. رئیس جمهور این کشور پیشتر با اجرای این معاهده موافقت کرده بود. هرگونه استقرار نیروهای آمریکا همچنان نیازمند تایید دولت و پارلمان  جمهوری چک است.

بر اساس این گزارش، این سند چارچوب قانونی را برای استقرار احتمالی نیروهای آمریکایی در این کشور در بحبوحه حمله روسیه به اوکراین تعیین می‌کند.

آمریکا با ۲۴ عضو دیگر ناتو ازجمله لهستان، اسلواکی، مجارستان، لیتوانی، لتونی، استونی، رومانی و بلغارستان که جناح شرقی این ائتلاف  را تشکیل می‌دهند.

«جنا سرنیکووا»، وزیر دفاع جمهوری چک در سخنرانی به قانونگذاران پارلمان این کشور ادعا کرد، این معاهده با منافع ملی این کشور همراستا است. اعضای حزب سیاسی «آزادی و دموکراسی مستقیم» که به عنوان یک حزب ضدمهاجرت مطرح است، با این معاهده مخالفت کرده و هشدار دادند، حاکمیت جمهوری چک را به خطر انداخته و احتمال حضور دائمی سربازان آمریکایی در خاک این کشور را ایجاد می‌کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول