اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

صادرات پسته ایلخچی به نام کرمان!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه صادرات محصولاتی مانند هندوانه هنر نیست چرا که صادرات آب به صورت غیرمستقیم است، گفت: باید برندسازی محصول پسته بخش ایلخچی پیگیری شود چرا که قرار نیست پسته ایلخچی به نام کرمان صادر شود.

صادرات پسته ایلخچی به نام کرمان!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد کلامی امروز در سومین جشنواره پسته ایلخچی شهرستان اسکو اظهار کرد: اگر قرار است حوزه کشاورزی به سمت ثروت اندوزی و ایجاد ارزش افزوده برود باید دانش و فناوری های روز به حوزه کشاورزی تزریق شود.

صادرات هندوانه هنر نیست

وی با اشاره به اهمیت کاشت محصولات با ارزش افزوده بالاتر گفت: دوران زمانی که خاک، آب و نیروی کار برای محصولاتی که ارزش افزوده کمتری داشته باشند استفاده شود گذشته است. صادرات محصولاتی مانند هندوانه هنر نیست چرا که صادرات آب به صورت غیرمستقیم است. باید به سمت محصولات با ارزش افزوده بالاتر مانند پسته و کلزا برویم. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: بخش ایلخچی شهرستان اسکو به سمت کشاورزی مدرن حرکت کرده است که این کشاورزی به رونق  اقتصاد شهر، اقتصاد کشاورزی و اقتصاد منطقه منجر شده و پیشرانی برای بخش های دیگری اقتصادی این شهرستان است. 

کلامی اضافه کرد: تغییر الگوی کشت، اقدام مهمی است که در بخش ایلخچی اجرا شده است.  

وی گفت: باید برندسازی محصول پسته بخش ایلخچی با همکاری استانداری آذربایجان شرقی، سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی پیگیری شود چرا که قرار نیست پسته ایلخچی به نام کرمان صادر شود. 

وی افزود: ما سال بعد باید برای معرفی و برندسازی محصول پسته در سطح جهانی جشنواره برگزار کنیم نه صرفا برداشت آن، چرا که اگر برندسازی اتفاق بیافتد ارزش افزوده بالا می رود. 

کلامی با اشاره به اهمیت ایجاد صنایع تبدیلی پسته گفت: باید محصول پسته ایلخچی و اسکو در کنار فرش و چرم، لوازم خانگی و سایر محصولات شاخص استان به برند ملی و کشوری تبدیل شود و منجر به اعتلای نام آذربایجان شرقی شود. 

وی به مشکل فنس کشی پسته کاران نیز اشاره کرد و افزود:  با توجه به اینکه محصول پسته، محصولی ارزشمند است نباید جلوی فنس را بگیریم که این موضوع را پیگیری می کنیم. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول