اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اجرای طرح‌های بیابانزدایی در ۶۰۰ هکتار از اراضی کویری اطراف تالاب

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از اجرای طرح‌های بیابانزدایی و بیولوژیک در ۶۰۰ هکتار از اراضی کویری اطراف تالاب میقان اراک خبر داد.

اجرای طرح‌های بیابانزدایی  در ۶۰۰ هکتار  از اراضی کویری اطراف تالاب

 یوسف یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: یکی از کانون‌های گرد و غبار در استان و شهر اراک تالاب میقان است که راهکار مقابله با این کانون‌ها اجرای طرح بیابانزدایی و بیولوژیک است.

وی تصریح کرد: در راستای مقابله با بیابانزایی و جلوگیری از توسعه اراضی بیابانی تاکنون حدود 7 هزار هکتار از اراضی تالاب زیر پوشش طرح نهال‌کاری از گونه‌های مختلف تاغ، آتریپلکس و قره‌داغ قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه این طرح‌ها از سه دهه قبل آغاز و نقش موثری در  افزایش پوشش گیاهی در سطح 7 هزار هکتار از اراضی بیابانی داشته است، بیان کرد: کویر میقان در ۳۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان اراک واقع شده و ‌۵۰ هزار هکتار وسعت دارد که کاشت درختچه‌ها و گونه‌های گیاهی بیابانی و مقاوم به شوری و ایجاد بادشکن‌های غیرزنده در راستای مقابله با کانون‌های گردو غبار صورت گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح بیابانزدایی بیان کرد: طی تفاهمی با ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار است در سطحی معادل ۶۰۰ هکتار طرح‌های بیابانزدایی و بیولوژیک اجرا شود.

به گفته وی مطالعات این طرح از سال ۹۸ آغاز و مقرر شده دستگاه های اجرایی محیط زیست، منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی و هواشناسی اعتبارات سال اول را لحاظ کنند.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول