اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استاندار گیلان: گیلان نماد وحدت مذاهب در جهان اسلام است

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مردمان گیلان نماد وحدت در بین مذاهب و اقوام هستند، گفت: در این استان همه در کنار هم و با دل و جان و با عشق امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) شرافتمندانه و عزتمندانه زندگی می‌کنند و مبانی انقلابی نیز برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است.

استاندار گیلان: گیلان نماد وحدت مذاهب در جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان امشب در مراسم افتتاحیه بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در مجتمع صداوسیما در زیباکنار با بیان اینکه ولایتمداری و دینداری مردم دیار میرزا از گذشته تاکنون بر جهانیان اثبات شده است، اظهار کرد: آل بویه و علویان در این دیار حکومتی را آغاز کردند و پرچم سرخ تشیع را به اهتزاز درآوردند که تاکنون ماندگار است.

وی با اشاره به نقش آل‌بویه و علویان در مقابله با ستمگران، افزود: این دو گروه در گیلان، در برابر حکومت مرکزی و شوروی و آمریکا ایستاده و تسلیم نشدند و سرانجام جان خود را فدا کردند.

استاندار گیلان با ابراز خرسندی از برگزاری بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان در گیلان، گفت: سالیان سال منتظر بودیم این همایش در گیلان برگزار شود و از این حیث شکرگذار خدا هستیم زیرا تمامی ما از دوران کودکی پای منبر مداحان «یا حسین» گفتیم و راه را گم نکردیم.

عباسی نقش گیلان در زنده نگه‌داشتن یاد امام حسین‌ (ع) را بسیار مهم‌ برشمرد و بیان کرد: در چندسال گذشته تلاش‌های بسیاری برای برگزاری این اجلاس در گیلان شد و سرانجام موفق شدیم امسال در این استان پذیرای پیرغلامان اهل‌بیت باشیم که جای بسیار قدردانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردمان گیلان نماد وحدت در بین مذاهب و اقوام هستند، تصریح کرد: در این استان همه در کنار هم و با دل و جان و با عشق امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) شرافتمندانه و عزتمندانه زندگی می‌کنند و مبانی انقلابی نیز برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان  بسیار امیدوارم بتوانیم تا دو روز آینده آنچه را که شایسته شما پیرغلامانی که مدال سرخ تشیع را بر سینه دارید و نسل به نسل ادامه دادید، ارائه دهیم.

عباسی برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان صمت و طهارت را فرصتی گرانقدر برای گیلان برشمرد و گفت:
۱۹ سال منتظر برگزاری این اجلاس ماندیم و نوبت بعدی ۳۱ سال دیگر است لذا باید بدانیم که خداوند نعمت و برکت را به ما اعطا کرده است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص روشن بودن آینده ملت ایران، افزود: ملت شریف ایران حول محور قرآن و آموزه‌های دینی دشمن را شکست می‌دهند.

استاندار گیلان مسائل اقتصادی و معیشتی را حل شدنی داسنت و بیان کرد: رشد اقتصادی خوبی داریم و امیدوارم بتوانیم در پیشگاه خدا و مردم و مداحان زندگی شرافتمندانه‌ای که خداوند به ما داده را به پایان ببریم.

گفتنی است بیستمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی به همت بسیج صداوسیما به میزبانی گیلان برگزار می‌شود.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول