اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تعیین تکلیف دو هزار و ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده در خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دو هزار و ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده از پارکینگ‌های استان در شش ماهه اول امسال تعیین تکلیف شدند.

تعیین تکلیف دو هزار و ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز ، علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص تعیین تکلیف وسایط نقلیه موجود در پارکینگ‌های استان، با هماهنگی ستاد فرمان امام خمینی، دو هزار و ۸۰۰ دستگاه موتورسیکلت از چهار پارکینگ در شهر‌های اهواز، شوش و دزفول و از طریق مزایده و فروش، در شش ماهه اول سال تعیین تکلیف شد.


وی ادامه داد: این وسایل نقلیه که به دلیل عدم رعایت قانون از سنوات قبل توقیف و یا به دلیل رها شدن در سطح شهر به صورت بلاصاحب جمع‌آوری و به پارکینگ‌ها منتقل شده بود که باتوجه به عدم مراجعه صاحبان آن‌ها در مدت زمان طولانی، به مزایده گذاشته شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: همچنین باتوجه به وجود تعدادی خودروی فرسوده  در پارکینگ‌های استان، در ماه جاری جلسه‌ای با حضور نماینده دادگستری، نیروی انتظامی و پلیس راهور برگزار و در راستای ماده ۲۱ قانون دستورالعمل تعیین تکلیف وسایل نقلیه توقیفی، تصمیمات لازم اتخاذ و اقدام خواهد شد.

دهقانی با تاکید بر ضرورت افزایش سرعت و حجم فروش خودرو‌ها در روند تعیین تکلیف این خودروها، گفت: نظارت میدانی و بازرسی از پارکینگ‌ها و انبار‌های اموال توقیفی در شهرستان‌ها در راستای حفظ و حراست از بیت المال و تعیین تکلیف به موقع اموال، یکی از موارد مورد تاکید مسئولان قضایی کشور است که در همین راستا اقدامات موثری در استان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: براساس تبصره دو ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی، مالی که نگهداری آن مستلزم هزینه نامتناسب برای دولت است یا موجب خرابی یا کسر فاحش قیمت آن می‌شود و حفظ مال هم برای دادرسی لازم نیست و همچنین اموال ضایع شدنی و سریع الفساد حسب مورد به دستور دادستان یا دادگاه به قیمت روز فروخته می‌شود و وجه حاصل تا تعیین تکلیف نهایی در صندوق دادگستری به عنوان امانت نگهداری می‎‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول