اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| این زوج پیر شهر را زیبا کردند!

امروز یک بغل خبر خوب برایتان تدارک دیده‌ایم؛ از رکوردی که در جهان توسط یک بانوی ایرانی شکسته شد تا شیرمرد خوزستانی که همه مدال‌هایش را بخشید. گل سر سبدمان هم روایت یک عشق جاودانه و حقیقی است.

خبر خوب| این زوج پیر شهر را زیبا کردند!

گروه خبر خوب: صبح جمعه را می‌خواهیم با یک بیت از جناب سعدی بخیر کنیم! می‌فرمایند: «تا رنج تحمل نکنی گنج نبینی؛ تا شب نرود صبح پدیدار نباشد» چقدر حرف دارد همین یک بیت.
رنج و درد بخش بزرگی از زندگی‌ است، بخشی که نمی‌شود حذفش کرد، نمی‌شود جدایش کرد از دل زندگی، چسبیده به جانِ زیستن. خداوند در قرآن می‌فرماید: «لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی کَبَدٍ؛ همانا ما انسان را در رنج و زحمت آفریدیم.» 

اما حذر نکنید، خداوند مهربان است. بعد از آن فرموده است که «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْرًا؛ پس (بدان که به لطف خدا) با هر سختی البته آسانی هست.» رنج است که آدمی را می‌سازد. ما در پرتو رنج و غم است که تواناتر می‌شویم و به یکدیگر آرامش می‌بخشیم اما فراموش نکنید که آسایش هم در پس رنج در انتظارتان است...

 

«رومینا سالک» رکورد انفرادی جهان در رشته اسکیت را شکست.

*تاریخ‌سازی بانوی اسکیت‌باز ایرانی  

امروز یک بغل خبر خوب ورزشی برایتان تدارک دیده‌ایم؛ جانم برایتان بگوید که یک بانوی ایرانی رکورد اسکیت جهان را شکست. «رومینا سالک» بازیکن اسکیت فری استایل کشورمان در دور مقدماتی با ثبت رکورد ۴/۲۵۴ صدم ثانیه توانست رکورد انفرادی جهان را بشکند. سالک در نهایت با شکست برابر رقیب خود در رتبه چهارم قرار گرفت. اما ترانه احمدی در این ماده به مدال نقره رسید. افتخار مائید گل‌های ایران زمین.


 «مسعود شیرمردی»، مدال‌های خود را به آستان علی‌بن مهزیار اهوازی تقدیم کرد.

*شیرمرد خوزستانی

خبر خوب بعدی‌مان هم در حوزه ورزش است اما کمی متفاوت. «مسعود شیرمردی»، کاری کرد کارستان. این شیرمرد خوزستانی مدال‌های خود را به آستان علی‌بن مهزیار اهوازی تقدیم کرد. این جوان خوزستانی دارای مدال طلای سال ۲۰۲۱، مدال طلای مسابقات ژاپن در سال ۲۰۲۲ و مدال طلای قهرمانی ۲۰۲۳ کشور ارمنستان در رشته کینگ بوکسینگ است. 

شیرمردی از جمله افرادی است که در سنگ‌کاری پروژه مرمت و احیای حرم علی‌بن مهزیار اهوازی مشارکت داشته است. او که با کمک خیران راهی رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ ارمنستان شد، پس از تصاحب گردن آویز طلای جهانی تصمیم گرفت آن را به حرم علی بن مهزیار اهوازی تقدیم کند. 

ورزشکار مسلمان باید دارای دانش و بینش وسیع باشد. ورزش کار مسلمان، همچنان که از نظر جسمی، قوی و نیرومند است، از جهت علمی نیز باید توانا و نیرومند باشد. دستمریزاد آقای شیرمردی الحق که رسم ورزشکاری را به خوبی ادا کردید. 

 

«نظری» پاکبان پاکدست شیروانی طلای پیدا شده را به صاحبش برگرداند

* پاکبان پاکدست شیروانی برای بار دوم نقل مجالس شد

خبر خوب بعدی‌مان از یک پاکبان پاکدست شیروانی است. آقای نظری؛ این پاکبان بی‌شیله پیله برای بار دوم است که قطعه طلای ارزشمندی را پیدا می‌کند و آن را به صاحبش برمی‌گرداند. این بار پاکبان شیروانی حوالی ساعت ۵ صبح در حال کار در یکی از پارک‌های شهرش بود که گوشه نمازخانه پارک، ما بین آشغال‌ها دستبند طلایی را  پیدا می‌کند و به صاحبش برمی‌گرداند. 

این پاکبان که به واسطه کار خداپسندانه‌اش در فضای مجازی مشهور شده است، حتی انتظار مژدگانی را هم نداشت و انعام را قبول نکرد و این کارش را وظیفه فردی‌اش می‌داند. اجرتان با خدا که شهر را با کارهای خوبتان زیبا کردید. 

 

بیمارستان کودکان حکیم در منطقه ۱۸ تهران افتتاح شد

*بیمارستان کودکان حکیم افتتاح شد

اما بشنوید از افتتاح بیمارستان کودکان حکیم در منطقه ۱۸ تهران. این بیمارستان که عصر دیروز با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد بر اساس نیازهای جسمی و روحی کودکان به‌ویژه با نگاه به کاهش اضطراب کودکان طراحی شده است. فضای سبز و نور طبیعی، دسترسی‌های راحت، گستردگی امکانات و خدمات رفاهی و درمانی برای کودک و همراه از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی این بیمارستان است.


عشق یعنی به پای هم پیر شدن نه به دست هم!

* عشق حقیقی

خبر خوب آخرمان هم رنگ و بوی عشق می‌دهد. رنگ و بوی به پای هم پیر شدن نه به دست هم. رنگ و بوی یک عشق حقیقی و جاودانه. تصویر خودش گویای همه چیز است. همسری که مردانه کنار تخت بانویش که سالیان سال با هم روزگار گذراندند، نشسته است و با یک دست گیسوان سپید همسر را نوازش می‌کند و با دست دیگر هم دستانش را به نشانه عشق می‌فشارد.
اجازه نمی‌دادند وارد بخش زنان شود، اما دلش شور همسرش را می‌زد و می‌گفت: «شما نمیدونید اگه من حاج خانوم رو نوازش کنم خوب میشه.» خدا شما را برای هم حفظ کند. عشق‌تان پایدار حاج آقا. چقدر خوب است که تا آخر عمر مانند روزهای اول عاشق بمانیم. 

*خلاف نفستان عمل کنید

در پایان بسته خبری امروز برایتان یک توصیه از مرحوم حاج آقا مجتهدی تهرانی داریم؛ می‌فرمایند: «ما کلاس سوم دبستان بودیم. خدا بیامرزد معلم ما را. او یک روز ما را موعظه کرد و گفت: «اگر از پدرتان پول گرفتید و دلتان بستنی خواست، امروز عمداً بستنی نخورید، خلاف نفستان عمل کنید. بستنی نخورید، بروید فالوده بخورید. 
فردا دلتان فالوده خواست، خلاف نفستان عمل کنید، سیب بخرید و بخورید، پرتقال بخورید. پس فردا دلتان پرتقال خواست، نخودچی کشمش بخرید و بخورید. به میل دلتان راه نروید. خلاف آن عمل کنید». 
این معلم‌ها راه انبیا را ادامه می‌دهند. معلم باید به بچه بگوید که خلاف نفست عمل کن، تا بعدها در جاده‌ هراز بتوانی ترمز بگیری، و الّا اگر ریاضت نکشی، می‌روی توی دره! » حواستان باشد که وارد دره‌های زندگی نشوید!

*خوش‌خبر باشید

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول