اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انهدام پهپاد بیرقدار ترکیه در شمال سوریه

منابع خبری در سوریه از ساقط شدن یک فروند پهپاد ارتش ترکیه به وسیله موشک در شمال شرق سوریه خبر دادند.

انهدام پهپاد بیرقدار ترکیه در شمال سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه المیادین به نقل از منابع خبری در شمال شرق سوریه از انهدام یک فروند پهپاد بیرقدار ترکیه در استان الحسکه خبر داد.

به گفته این شبکه خبری، پهپاد ارتش ترکیه در نزدیکی روستای «تل بیدر» و به وسیله موشکی که از پایگاه ائتلاف آمریکایی شلیک شده بود، ساقط شده است. به گفته منابع خبری پهپاد ترکیه در حریم هوایی این پایگاه پرواز می‌کرد.

در همین حال یک فروند پهپاد ارتش ترکیه مواضع شبه نظامیان کُرد در روستای «الطویله» و «الرکبه» را هدف قرار داد.

انهدام این پهپاد در حالی است که دور تازه‌ای از حملات ارتش ترکیه به شمال عراق و سوریه پس از حمله تروریستی روز یکشنبه گذشته در آنکارا آغاز شده است و امروز نیز پهپادهای ارتش ترکیه مواضع گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) در شمال عراق و گروهک «یگان‌های مدافع خلق» (ی.پ.گ) در شمال شرق سوریه را بمباران کردند.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، پهپادهای ترکیه، مواضع شبه نظامیان کُرد سوریه را در روستای «مشیرفة الحمه» در جاده الحکسه به تل تمر در شمال شرق سوریه هدف قرار دادند که به گفته منابع محلی خسارات گسترده‌ای به تأسیسات نظامی عناصر کُرد وارد آمده است. این دومین باری بود که طی دو روز گذشته پهپادهای ترکیه این نقطه را هدف قرار می‌دهند.

همچنین پهپادهای ارتش ترکیه دو موضع کردهای سوریه را در مناطق «تل حبش» و سد «الجوادیه» در استان الحکسه بمباران کردند. پس از این حملات منابع محلی به المیادین گفتند که شبه نظامیان کُرد پایگاههای خود را در اطراف میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور تخلیه کرده‌اند.

این حملات چند روز بعد از وقوع یک بمب‌گذاری انتحاری در ترکیه انجام می‌شود، در آن حادثه دو فرد مهاجم کشته شده و دو افسر پلیس زخمی شدند. این حمله انتحاری روز یکشنبه در مقابل اداره کل امنیت وزارت کشور ترکیه به وقوع پیوست و نخستین حمله‌ای بود که پ.ک.ک از سال ۲۰۱۶ به این سو مسئولیت آن را به عهده می‌گرفت.  

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه نیز روز گذشته گفت: «از این لحظه به بعد، همه زیرساخت‌ها و تأسیسات انرژی پ.ک.ک و ی.پ.گ در عراق و سوریه اهداف مشروع برای نیروهای امنیتی، نیروهای مسلح و یگان‌های اطلاعاتی ما به شمار می‌روند».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول