اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نوجوان  /  بوفه

آشپزی نوجوانانه| نان رول کشمشی بپزیم

این روزها که مدارس باز شده است، حتما بین ساعت درس خواندن، دل‌تان یک میان‌وعده خوشمزه می‌خواهد.

آشپزی نوجوانانه| نان رول کشمشی بپزیم

به گزارش فارس نوجوان، این روزها که مدارس باز شده است، حتما بین ساعت درس خواندن، دلتان یک میان وعده خوشمزه می‌خواهد. ما به شما غذاها و میان وعده‌های سریع و راحت را یاد می‌دهیم که در کنار خانواده تهیه کنید.

این قسمت: نان رول کشمشی

مواد لازم برای برای یک قرص نان: کشمش بی‌دانه 160 گرم (یک پیمانه)/ آب پرتقال یک قاشق سوپ‌خوری/ پوست پرتقال رنده کرده 2 قاشق چایخوری/ پودر مایه خمیر 7 گرم/ شیر گرم 250 میلی‌متر( یک پیمانه)/ شکر 50 گرم/ آرد نان 375 گرم/ نمک یک‌دوم قاشق چایخوری/کره مکعبی خرد کرده 30 گرم.

مواد لازم برای روی نان: زرده تخم‌مرغ یک عدد/ خامه 2 قاشق‌ سوپ‌خوری.

روش تهیه:

کشمش را بشویید و در صافی بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. آنگاه کشمش، آب پرتقال و پوست پرتقال را در کاسه کوچکی بریزید و مخلوط کنید.

سپس مایه خمیر، شیر، یک قاشق چایخوری از شکر را در کاسه مناسبی بریزید و روی آن را بپوشانید و حدود 10 دقیقه در دمای محیط نگه دارید تا حجم مایه خمیر دو برابر شود.

حالا 340 گرم از آرد و نمک را در کاسه مناسبی بریزید،کره و باقی مانده شکر را اضافه کنید و مخلوط کنید. اکنون مایه خمیر ورآمده را بیفزایید و مخلوط کنید تا خمیر نرم و مناسبی به دست آید.

خمیر را روی سطح آرد پاشیده و ورز دهید؛ چنانچه بیش از حد لازم چسبنده بود، باقی آرد را هم به آن اضافه کنید. خمیر را داخل کاسه چرب‌کرده قرار دهید، روی آن را بپوشانید و یک ساعت در جای گرم نگه دارید تا حجمش دو برابر شود.

آنگاه خمیر را روی سطح آرد بپاشید و به اندازه 20*40 سانتی باز کنید و کشمش را روی آن بپاشید. سپس آن را از عرض رول کنید و در قالب چرب‌کرده لوف به اندازه 21*8 سانتی‌متر بگذارید.

روی قالب را پوشانده و 30 دقیقه دیگر به خمیر استراحت دهید تا حجمش دو برابر بشود. حالا مخلوط زرده تخم مرغ و خامه را روی خمیر بمالید و نان را به مدت تقریبی 30 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

برای ارتباط با ما به آی‌دی Farsnojavan@ در شبکه «شاد» پیام دهید؛ همچنین اخبار ما را در کانال فارس نوجوان در شبکه «شاد» به آدرس Fars_nojavan@ مشاهده کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        همراه اول