اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مسؤولان تحت تاثیر فضای مجازی تصمیم نگیرند

امام‌جمعه ابهر با اشاره به اینکه نباید مسوولان ما تحت تاثیر فضای مجازی تصمیم بگیرند، افزود: فضای مجازی دست ما نیست و اغلب دشمنان ما در این فضا جولان می‌دهند.

مسؤولان تحت تاثیر فضای مجازی تصمیم نگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور امام جمعه ابهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر با بیان اینکه یکی از مصادیق جهاد ادای حق پیامبر گرامی اسلام است، اظهار کرد: باید تلاش کنیم در عمل نسبت به پیامبر(ص) شکرگزار باشیم و این امر نیز در گرو عمل نسبت به فرمایشات پیامبر است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه هر چه درباره پیامبر بگوییم و بنویسیم کم است، ادامه داد: از مهم‌ترین صفات پیامبر می‌توان به ساده‌زیستی، کم هزینه بودن، برخورداری از طبع بلند، زهد و پارسایی، بخشنده بودن، خوش معاشرتی، خوش برخوردی و خوش رویی، فروتنی، تواضع، سخت‌گیر در مقابل دشمن و مهربان در مقابل دشمنان، نداشتن چشم و دست طمع به مال دیگران و آراستگی اشاره کرد.
مرادپور با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام همواره آراسته و مرتب بودند، اضافه کرد: این امر باید مورد توجه زوجین نیز قرار گیرد زیرا خانه بهترین مکان برای مرتب بودن است.
وی با دعوت مجدد از نمازگزاران به رعایت تقوا و حدود الهی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام سفرا و اعضای مجمع جهانی وحدت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند جهاد کامل در راه خداوند ادای دین نسبت به نبی مکرم اسلام صلی الله است.
مرادپور با بیان اینکه اگر در همه حوزه‌ها آن چیزی که پیامبر به ما آموزش داده رعایت کنیم بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که امروز دین خدا بیش از هر زمان دیگری مورد هجمه واقع شده است تا جایی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری امروز آشکارا شاهد قرآن سوزی دشمنان سلام هستیم.
امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه دلیل این دشمنی آشکار احساس خطری است که دشمنان در قبال دین مبین اسلام دارند، عنوان کرد: دشمنان خیال می‌کنند که این چیزها به ضرر اسلام تمام خواهد شد در حالی که متضرر واقعی خود آنها هستند تا جایی که امروز شاهد افزایش علاقمندان به قرآن و اسلام هستیم.
وی با یادآوری اینکه قرآن مخالف استکبار و استکبارستیزی است، بیان کرد: حرف قرآن معنویت، توجه به خدا، ظلم‌ستیزی، عدالت و حمایت از مستضعفین است.
مرادپور با بیان اینکه همه ما باید نسبت به ترویج آموزه‌های قرآن و تبلیغ دین اسلام  تلاش کنیم، اضافه کرد: حضرت آقا نیز تاکید داشتند تفرقه در جهان اسلام به ویژه در منطقه ما تنها به نفع دشمنان است.

امام جمعه ابهر با اشاره به ۶ مهر سال ۱۳۷۹ سالروز تعرض آرین شارون به مسجدالاقصی و گفتن این موضوع که این مکان برای همیشه متعلق به اسرائیل است، اضافه کرد: این تعرض سبب شروع انتفاضه و شهید شدن برخی از فلسطینیان شد و چند سال نیز ادامه یافت‌.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند فلسطین مسئله اول جهنم اسلام است، گفت: تلاش  دشمن نیز بر این است که مسجدالاقصی و قدس را یهودی‌سازی کند و مسلمین را از آنجا بیرون کند که هرگز موفق نخواهد شد.
خطیب نماز  جمعه ابهر با توضیح این مطلب که روزی که انتفاضه شروع شد انتفاضه سنگ بود، ادامه داد: جهان در مقابل ظلم‌هایی مانند شهادت محمد دره در پشت پدر سکوت می‌کند در حالی که نسبت به بیهوش شدن یک دختر ایرانی در مترو واکنش گسترده نشان می‌دهد.
مرادپور با توضیح اینکه امروز شاهد سکوت دنیا در برابر کودک کشی رژیم صهیونیستی هستیم، ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد پیشرفت مقاومت اسلامی در جهان هستیم تا جایی که انتفاضه سنگ به انتفاضه موشک تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه قدرت فلسطین سبب در هم ریختگی اسرائیل شده است، بیان کرد: شاهد مهاجرت گسترده از اسرائیل و مسلح شدن کرانه باختری علاوه بر غزه هستیم.
امام جمعه ابهر با تاکید بر اینکه امروز در فلسطین شاهد این هستیم که همه علیه رژیم غاصب صهیونیستی متحد شده‌اند، افزود: به امید خدا به زودی اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد.
امام جمعه ابهر با اشاره به روز جهانی کودک، بیان کرد: باید نظارت جدی بر فعالیت مدارس غیر انتفاعی، مهد کودک‌ها و موسسات خصوصی وجود داشته باشد و آموزش‌ها مطابق با موازین کشورمان باشد و علاوه بر مسئولان مردم نیز نسبت به این موضوع حساس باشند.
امام‌جمعه ابهر با اشاره به اینکه نباید مسوولان ما تحت تاثیر فضای مجازی تصمیم بگیرند، افزود: فضای مجازی دست ما نیست و اغلب دشمنان ما در این فضا جولان می‌دهند.
وی با بیان اینکه مومنان نیز باید تلاش کنند در فضای مجازی و مقابله با هجمه‌های آن تاثیر گذار باشند، افزود: گاهی شاهد اثرگذاری و جهت‌دهی فضای مجازی در فضای حقیقی هستیم که باید حواسمان باشد.
پایان پیام/۲۳۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول