اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

مین گذاری امتحان پس داده‌ها برای حذف گزینه خارجی بوکس!

شکست تیم ملی بوکس ایران بهانه ای شده تا مربیان امتحان پس داده بدنبال حذف گزینه مربی خارجی باشند تا دوباره سکان تیم ملی بوکس را برعهده بگیرند.

مین گذاری امتحان پس داده‌ها برای حذف گزینه خارجی بوکس!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی بوکس ایران با ترکیب ۵ مشتزن در نوزدهمین دوره بازی های آسیایی هانگژو 2022 حضور پیدا کرد که در پایان این رقابت‌ها ملی پوشان اعزامی به این المپیک آسیایی علی رغم نمایش ضعیفی که مقابل حریفان خود داشتند، خیلی زود با رینگ هانگژو چین خداحافظی کردند. به همین دلیل پس از بازگشت تیم ملی بوکس از هانگژو  بلافاصله نوک پیکان انتقادها به سمت حسینقلی نهرودی سرمربی تیم ملی بوکس نشانه رفت. منتقدانی که هیچ منافعی در بوکس ایران ندارند؛ حضور مربی خارجی در راس تیم ملی بوکس را ناجی این رشته معرفی کردند.

احسان روزبهانی کاپیتان سابق تیم ملی بوکس کشورمان با انتقاد از عملکرد ضعیف تیم ملی بوکس در هانگژو، اظهار داشت: نتایج ما در بازی‌های آسیایی اصلا قابل قبول نیست و برای حل مشکل باید سرمربی خارجی انتخاب شود. همه ما جز خانواده بوکس هستیم و دلمان برای این رشته می‌سوزد و دوست داریم بوکس موفق شود. دوای درد بوکس ایران سرمربی خارجی است. مسوولان فدراسیون وعده حضور سرمربی خارجی را برای تیم ملی بزرگسالان ایران داده بودند، اما عملی نکردند.

 وی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: حسین نهرودی مربی و استاد بنده است، اما از المپیک ۲۰۱۲ که سرمربی تیم ملی بود تا کنون چه تغییراتی از لحاظ فنی در بوکس ما ایجاده کرده است؟ با آن نتایجی که در گذشته با هدایت او به دست آمد، بازهم سرمربی تیم ملی شد و با همان سبک و سیاق گذشته کار تیم ملی پیش رفت . در هانگژو شاهد بودیم چه نتیجه ای رقم خورد.

 

از سوی دیگر علی مظاهری عضو اسبق تیم ملی بوکس مدعی شده است که نهرودی خود را ثابت کرده است و من نیز افتخار کسب سهمیه المپیک کنار ایشان را داشتم. نهرودی آدم بزرگی است، اما آرامش در بوکس ایران با حضور بلندمدت مربی خارجی حاصل خواهد شد. بچه‌ها زحمت خود را کشیدند و به آنها خسته نباشید می‌گویم، اما توقعی را که می‌رفت، برآورده نکردند و نتیجه مدنظر اتفاق نیفتاد. خیلی زود بچه‌های ما از گردونه مسابقات کنار رفتند و زنگ خطر برای بوکس ایران زده شد. البته این زنگ خیلی وقت است که زده شده است.

سید ابراهیم‌موسوی نایب رئیس فدراسیون بوکس در مورد جذب مربی خارجی برای تیم ملی بوکس گفت: نیز برای حضور مربی خارجی از یکی از کشورهای کوبا، ازبکستان، روسیه یا قزاقستان با وزارت ورزش و جوانان و وزارت امور خارجه در حال مذاکره هستیم که ان‌شاءالله تا آخر سال بتوانیم از حضور یک مربی سه‌ستاره خوب در اردو بهره‌مند شویم.

با تمام این نقد ها و راه کارهایی که از سوی قهرمانان سابق و پرافتخار تیم ملی بوکس در رسانه ها مطرح شده است، این روزها خبرهایی به گوش می رسد از پشت پرده جلسات برخی از منتقدان با مسوولان فدراسیون! ظاهرا این دسته از منتقدان با یکی از ارکان اصلی فدراسیون جلساتی را برگزار کرده اند و هر کدام از این 2 گروه بدنبال گرفتن سکان هدایت تیم ملی بزرگسالان تا المپیک پاریس هستند. یک منبع معتبر که نخواست نامش فاش شود، از خروجی جلسه به خبرنگار خبرگزاری فارس اطلاعات جالبی داده و مدعی شده است که حاضرین در جلسه مذکور زیرکانه با تعریف و تمجید از عملکرد سرمربی تیم ملی(نهرودی) بدنبال حفظ جایگاه او هستند و با مین گذاری سر راه مربی خارجی می‌خواهند گزینه مربی خارجی را از ذهن مسوولان فدراسیون و اعضا کمیته فنی فدراسیون پاک کنند و پس از مدتی طبق برنامه ریزی که در جلسات شبانه گرفته شده با فشار به اعضا کمیته فنی بازهم سکان هدایت تیم ملی بزرگسالان را برعهده بگیرند! در واقع با این نسخه بازهم بازی مار و پله برای فدراسیون بوکس پیچیده خواهد شد و در نهایت از جعبه جادویی کمیته فنی گزینه امتحان پس داده وطنی برای این بوکس بیمار انتخاب خواهد شد.

اما چند نکته که باید روح الله حسینی رئیس جوان فدراسیون بوکس در مورد آن بیشتر بداند؛ این است که برخی از افراد که این روزها در اطراف فدراسیون بوکس بدنبال یار و یارکشی هستند، همان هایی هستند که در دوران ریاست ثوری رئیس فراری فدراسیون بوکس، این رشته را به پرحاشیه ترین فدراسیون ورزشی ایران تبدیل کرده بودند و حالا همان نفرات سودای سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان را در المپیک پاریس بر سر دارند و این روزها دایه مهربان تر از مادر شده اند.

در هر صورت تاریخ بوکس ایران نشان داده که این مربیان پر مدعای بوکس چطور در گذشته امتحان پس داده اند و هرآنچه که از لحاظ فنی در توان داشته اند را در کنار رینگ مسابقات به نمایش گذاشته اند و بازگشت آنها همچون بازی مار و پله است و این بازی برای بوکس ایران حواشی زیادی همراه خواهد داشت! هنوز کسی اختلافات عمیق این مربیان که به بوکس ایران آسیب زده را فراموش نکرده و بدون شک با انتخاب یکی از این مربیان دوباره پای حواشی، جنجال و دشمنی در بوکس ایران باز خواهد شد.

اما مخلص کلام اینکه، به قول قهرمانان بزرگ بوکس ایران، حلقه گمشده و مفقوده بوکس ایران می تواند انتخاب مربی خارجی باشد. با این شرایط باید دید که فدراسیون فعلی در مسیر جدید وارد خواهد شد یا همچنان در همان راه گذشته که بنا بر گفته بزرگان این ورزش نتیجه بخش نبوده است، گام برخواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول