اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

امکانات فعلی نیروی انتظامی آبیک، پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست

فرماندار شهرستان آبیک گفت: تعداد نیرو و امکانات فعلی نیروی انتظامی شهرستان آبیک پاسخگوی ماموریت‌ها و مقدورات نیست و با توجه به شهرهای جدید التاسیس قشلاق و زیاران و موقعیت جغرافیایی شهرستان، استقرار کلانتری و پاسگاه در این شهرها الزامی است.

امکانات فعلی نیروی انتظامی آبیک، پاسخگوی نیازهای شهرستان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت الله مددخانی در مراسم صبحگاه مشترک به مناسبت هفته نیروی انتظامی که پیش از ظهر امروز در محوطه ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان آبیک برگزار شد، اظهار کرد: تعداد نیرو و امکانات و تجهیزات نیروی انتظامی شهرستان آبیک پاسخگوی ماموریت‌ها و مقدورات نیست.

وی افزود: با توجه به شهرهای جدید التاسیس قشلاق و زیاران و موقعیت جغرافیایی شهرستان، استقرار کلانتری و پاسگاه در این شهرها الزامی بوده و ضروری است در زمینه ارتقاء ساختار نیرو و تجهیزاتی این ارگان نظامی از سوی مسوولان فراجای استان قزوین تجدید نظر و اقدام لازم صورت گیرد.

این مسوول با بیان اینکه نیروی انتظامی شهرستان آبیک، شبانه روز آماده خدمتگزاری به مردم است و شورای تامین و اداری، دستگاه های اطلاعاتی، دستگاه قضایی و سپاه و بسیج شهرستان آبیک برای انجام ماموریت‌های متنوع حوزه امنیت و برقراری نظم در شهرستان آبیک از نیروی انتظامی حمایت و پشتیبانی می‌کند،  اضافه کرد: اگر استقرار کلانتری و پاسگاه در شهرهای قشلاق و زیاران تحقق و تعداد کلانتری در آبیک افزایش یابد، نیروی انتظامی می‌تواند ماموریت‌های خود را به نحو احسن انجام دهد.

فرماندار شهرستان آبیک اذعان کرد: شورای تامین شهرستان آبیک از عملکرد فراجا راضی است اما به دلیل کمبود و نبود امکانات و نیرو تجهیزات در شهرهای مختلف قانع نیست که تلاش می‌کنیم که این موضوع را از مسوولین استان پیگیری کنیم و مساعدت ویژه شود تا از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت رسانی مطلوب در حوزه امنیت به مردم استفاده کنیم.

سرهنگ بهروز لامعی فرمانده انتظامی شهرستان آبیک نیز در این مراسم بیان کرد: خدمت در نیروی انتظامی، کاری سخت و طاقت فرسا است و پلیس شبانه روز در راستای تامین امنیت مردم و شهرستان در حالت آماده باش قرار دارد. در زمینه امنیت، دغدغه زیادی وجود دارد و در پیشگیری از جرم، با برنامه ریزی با سایر مسوولان اجرای اقدامات لازم در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به ۲۱۸۰ فقره صلح و سازش پرونده شکایت و پاسخگویی به ۹۵۶۷ مورد تماس مردم با پلیس۱۱۰ گفت: سارقین اتوبان آبیک که اقدام به سرقت بیش از ۳۰ فقره از اموال خودروهای مسافری و باربری کرده بودند، دستگیر شدند.

این مسوول انتظامی با اشاره به کاهش ۲۷ درصدی تصادفات جرحی و ۲۳ درصدی تصادفات خسارتی اذعان کرد: طی دو سال گذشته در شهر آبیک، تصادف فوتی نداشته‌ایم و تا پایان شهریور ماه امسال ۸۷۵۰ خورو از سوی پلیس راهور اعمال قانون شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبیک با اشاره به توقیف ۲۲۶ دستگاه موتورسیکلت و انتقال آنها به پارکینگ به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و اجرای ۶۰ طرح محله محور برای پاکسازی از معتادین و دستگیری تمام قاتلان قتل‌های به وقوع پیوسته و تحویل آنها به مراجع قضایی شهرستان آبیک، عنوان کرد: در شهرستان آبیک سرقت خودرو 60 درصد و سرقت اماکن دولتی 33 درصد کاهش داشته است و در جرایمی هم شاهد افزایش بوده‌ایم. از سویی بیش از ۱۲۷ معتاد به متجاهر دستگیر و به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شده‌اند.

لامعی ادامه داد: امنیت پایدار با قانون مداری شهروندان و خدمت درست و صادقانه پلیس تحقق می‌یابد که می‌طلبد همه دست ناجا را بگیرند تا به نحو احسن به وظایف خود عمل کند.

در پایان این مراسم که اعضای شورای تامین شهرستان آبیک و جمعی از مسوولان ادارات شهرستان حضور داشتند، از نیروهای نیروی انتظامی، سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام شهرستان آبیک و نیز پلیس افتخاری، فعالین و خیرین و خانواده شهید حسن بهرامی تجلیل شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول