تحویل داوطلبانه اسلحه گرم توسط مردم قلعهگنج
رئیس دادگستری شهرستان قلعهگنج از جمعآوری 80 قبضه سلاح گرم جنگی و شکاری در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان سلاح بهصورت داوطلبانه از سوی مردم تحویل داده شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، صابر ملایی در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت:در ادامه پویش مردمی "نه به سلاح غیرمجاز"دارندگان سلاح غیر مجاز 80 قبضه سلاح گرم را بهصورت داوطلبانه تحویل مقامات قضائی، امنیتی و انتظامی این شهرستان دادند. این مقام قضایی عنوان کرد: دستگاه قضایی برای اجرای این طرح تمهیداتی مانند تخفیف مجازات در نظر گرفته است. وی هشدار داد: افرادی که در مهلت تعیین شده سلاح خود را تحویل ندهند، مجازات قانونی در انتظار آنان خواهد بود. وی بر پررنگتر کردن نقش مردم در تامین امنیت تاکید کرد و گفت: از تلاشهای تمام همکارانم در دستگاه قضایی و مجموعههای انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی که در جهت تامین امنیت و تحقق عدالت در جامعه تلاش میکنند، تشکر میکنم. ملایی در پایان یکی از تاثیرات مهم اجرای طرح جمعآوری سلاح غیر مجاز در استان کرمان را کاهش دسترسی مجرمان و افراد به موارد ممنوعه مانند سلاح و مهمات غیر مجاز و در نهایت کاهش وقوع جرائم از جمله جرائم خشن و ارتقاء ضریب امنیت اجتماعی عنوان کرد. پایان پیام/۳۷۶۳/ب
10:18 - 17 مهر 1402