اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«اچ ۳» پیچیده‌ترین و شگفت‌انگیزترین عملیات هوایی دنیا بود

فرمانده خلبان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: طبق اذعان غربی‌ها عملیات «اچ ۳» پیچیده‌ترین و شگفت‌انگیزترین عملیات هوایی دنیا بود که امکان انجام موفقیت‌ آن وجود نداشت اما فرزندان وطن توانستند آن را با موفقیت انجام دهند.

«اچ ۳» پیچیده‌ترین و شگفت‌انگیزترین عملیات هوایی دنیا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر فرج‌الله برات‌پور امشب در دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان همدان با بیان اینکه پایگاه شهید نوژه مرکز تمام عملیات‌ها علیه عراق بود اظهار کرد: مردم همدان باید به وجود این پایگاه هوایی افتخار کنند.

وی با بیان اینکه از یک سال قبل اطلاع داشتیم عراق قصد حمله به کشور را دارد بنابراین آمادگی دفاع از کشور را داشتیم گفت: بعد از بمباران که توسط دشمن در کشور انجام شد پاسخ دشمن را بعد از دو ساعت دادیم.

این فرمانده خلبان ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انجام عملیات اچ ۳ افزود: صدام برای در امان ماندن از حملات نیروی هوایی ایران، پایگاه‌های هوایی خود را به دورترین نقطه غرب کشور یعنی نزدیک مرز اردن منتقل کرده بودند.

وی با بیان اینکه ما در این عملیات از اصل غافلگیری استفاده کردیم گفت: انجام موفقیت‌آمیز این عملیات برای امام خمینی(ره) بسیار مهم بود که به یاری خدا توانستیم این عملیات را با زدن نقاط حساس دشمن محقق کنیم.

برات‌پور در ادامه اظهار کرد: طبق اذعان غربی‌ها عملیات «اچ ۳» پیچیده‌ترین  و شگفت‌انگیزترین عملیات هوایی دنیا بود که امکان انجام موفقیت‌ آن وجود نداشت اما فرزندان وطن توانستند آن را با موفقیت انجام دهند.

وی با بیان اینکه در ۴۵ روز اول جنگ روزی به طور متوسط ۲۱۵ سورتی پرواز داشتیم و نیروهای هوایی تمام توان خود را برای مقابله با دشمن گذاشته بود یادآور شد: با این عملیات در یک ماه فروش صادرات نفت عراق که بیش از ۴ میلیون بشکه بود به صفر رسید.

فرمانده خلبان ارتش جمهوری اسلامی ایران  با بیان اینکه دشمن وارد خاک ما شده بود و ۳۶ کشور صدام را پشتیبانی می‌کرد عنوان کرد: در ۶ ماهه اول ما برتری نسبی در جنگ داشتیم اما پس از مدتی کشورهای دیگر وارد شدند و به دشمن کمک بیشتری کردند.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول