اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان بغداد را به مقصد بیروت ترک کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مقصد دوم سفرش به منطقه و در راستای رایزنی درباره اوضاع جاری در فلسطین اشغالی بغداد را به مقصد بیروت ترک کرد.

امیرعبداللهیان بغداد را به مقصد بیروت ترک کرد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفرش به منطقه و پی از حضور در بغداد و رایزنی با مقامات این کشور درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در فلسطین اشغالی، دقایقی قبل راهی بیروت مقصد دوم این سفر شد.

امیرعبداللهیان در بغداد با «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق و همچنین «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و اوضاع کنونی در فلسطین به گفت‌وگو پرداخت.

«مجتبی امانی» سفیر ایران در بیروت پنجشنبه در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس از انجام این سفر خبر داد و نوشت:«با توجه به حوادث جاری فلسطین و جنایات انجام شده علیه غزه و پیامدهای خطرناک آن، سفر دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از امروز در منطقه آغاز می‌شود و جمهوری لبنان را نیز در بر می‌گیرد.»

مهدی شوشتری دستیار وزیر امور خارجه و‌ مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، محمد علی بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

این ششمین سفر امیرعبداللهیان به لبنان پس از تصدی وزارت امور خارجه است. او نهم شهریور ماه و پس از سفر به سوریه برای پنجمین بار به بیروت رفت. وزیر خارجه ششم اردیبهشت ماه هم برای چهارمین بار به بیروت سفر کرده بود. 

سفر امیرعبداللهیان به منطقه در پی تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و طوفان الاقصی و حملات رژیم صهیونیستی به نواره غزه انجام می‌شود.

حسین امیرعبداللهیان  از ابتدای تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی و عملیات طوفان الاقصی و حملان رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تشدید محاصره این منطقه با تعدادی از همتایان و مقامات خارجی تلفنی گفت‌وگو کرد. وی در تماس تلفنی با همتایان خود در کشورهای اسلامی بر ضرورت برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی و همچنین ضرورت ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم تحت محاصره غزه تأکید کرد. 

وزیر امور خارجه ایران در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود دیدار و گفت‌وگو کرده بود. وزیر خارجه لبنان در دیدار با امیرعبداللهیان در نیویورک از حمایت سازنده جمهوری اسلامی ایران از لبنان قدردانی کرد.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در ششمین سفرش به بیروت در نشست مشترک سه جانبه با «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شرکت کرد و طی سخنانی حمایت از قضیه فلسطین، مقاومت و مبارزات رهایی بخش ملت فلسطین را سیاست تغییرناپذیر و جوهره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خواند. وی همچنین در این سفر با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان،  «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی، سید حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول