اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

نوحه‌سرایان برای تولید اثر در فاطمیه گردهم آمدند+عکس

دبیر کانون نغمه پردازان جواز نوکری گفت: شاعران و نوحه سرایان کانون نغمه پردازان جواز نوکری برای ایام فاطمیه ۱۴۰۲ گردهم آمدند تا همفکری و هم‌افزایی کنند.

نوحه‌سرایان برای تولید اثر در فاطمیه گردهم آمدند+عکس

سیدامیرحسین خوشرو دبیر کانون نغمه پردازان جواز نوکری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به گردهمایی شاعران و نوحه‌سرایان کانون نغمه پردازان جواز نوکری برای ایام فاطمیه ۱۴۰۲ با هدف همفکری و هم‌افزایی گفت: طبق برنامه سالیانه و با هدف آماده کردن بسته اشعار و نوحه‌های فاطمیه سال ۱۴۰۲، اولین جلسه از سلسله جلسات تخصصی آموزشی و همفکری با اعضای کانون برگزار شد.

دبیر کانون نغمه پردازان جوازنوکری افزود: در این جلسه در بخش محتوای معرفتی از محضر یکی از اساتید بنیاد فرهنگی امامت و در بخش نقد و بررسی آثار نوحه از حضور مرتضی حیدری آل‌کثیر و در بخش مداح مهمان از حضور علی‌اکبر حائری بهره‌مند شدیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه مطرح شد که فاطمیه شعار شیعه است، گفت: نوحه سرا باید دغدغه‌مند باشد. نوحه‌سرایی یک هنر است و اساساً هنر بدون دغدغه به حد اعلا نمی‌رسد.

خوشرو تصریح کرد: ‌علی‌اکبر حائری در این مراسم به تجربه‌های خود در نوحه‌سرایی و شعر پرداخت و نکاتی درخصوص محورهای محتوایی سرایش نوحه و شعر برای فاطمیه امسال بیان کرد.

دبیر کانون نغمه پردازان جواز نوکری گفت: مرتضی حیدری آل کثیر شاعر آئینی و نوحه‌سرا در این مراسم اعلام کرد که آثار ما باید روان و رسا باشد تا شنیده شود. رسایی یک هنر باعث جهانی شدن آن اثر می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول