اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

بیش از هزار دانشمند ایرانی جزء یک درصد برتر دانشمندان بین المللی هستند

وزیر علوم از حضور بیش از هزار دانشمند ایرانی در میان یک درصد برتر دانشمندان بین المللی خبر داد.

بیش از هزار دانشمند ایرانی جزء یک درصد برتر دانشمندان بین المللی هستند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مراسم استقبال از نودانشجویان دانشگاه تهران خطاب به ورودی‌های جدید دانشگاه، گفت: شما امروز نتیجه زحمات و تلاش‌های چند ساله خود را گرفتید و من به عنوان خادم شما در وزارت علوم علاقمند هستم که برخی از تجربیات خود را صادقانه در اختیار شما بگذارم؛ این را بدانید که دانشجوی دانشگاه تهران بودن نماد افتخار است؛ این نکته را آویزه گوش خود کنید بهترین راه کسب تجربه ارزان، مطالعه کتاب، مقالات، مشاهده فیلم‌ است، ما نباید برای یک موضوع چند بار هزینه کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مرجعیت علمی دارد، اظهار داشت: به یُمن پیروزی انقلاب اسلامی در حال حاضر بیش از هزار دانشمند ایرانی جزء یک درصد برتر دانشمندان بین المللی، بیش از ۲۰۰۰ دانشمند ایرانی جزء ۲ درصد برتر دانشمندان بین المللی و بیش از ۳۰ درصد تولید علمی ایران با مشارکت بین المللی از ایران هستند.

وزیر علوم خطاب به نودانشجویان گفت: شما دانشجویان دانشگاه تهران بدانید که شخصیتی فراملی دارید دانشمندان در مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شوند، ذهن و استعداد شما فراتر از جغرافیای ایران است باید تلاش کنید به درجاتی از علم برسید که دانش شما در سراسر جهان پخش شود؛ شما وظیفه سنگینی بر دوش دارید، ما هم وظیفه سنگینی بر دوش داریم ما باید نسل‌های عالم‌تر ، عاقلتر و با ایمان‌تر تحویل جامعه دهیم. استادی که دانشجوی وی از خود او باسوادتر، دیندارتر و داناتر نباشد وظیفه خود را خوب عمل نکرده است؛  از خداوند بخواهید که به شما توفیق دهد مرزهای دانش را بگشایید و برای کشور افتخار بیافرینید.

زلفی‌گل به این دانشجویان جدید توصیه کرد که در ترم اول و دوم بر مطالعه و درس‌های دانشگاهی متمرکز شوند چرا که دروس پایه‌ سخت و تخصصی است، زیست بوم علمی دانشگاه با دوران دبیرستان متفاوت است.

وزیر علوم گفت: به یک کتاب اکتفا نکنید و در کنار آن چند کتاب دیگر را مطالعه کنید. در نیم سال اول و دوم سعی کنید وارد فعالیت‌های فوق برنامه نشوید تا معدلتان خراب نشود. سال اول و دوم حجم درس‌ها متفاوت است اما برای سال‌های بعد حتماً در فوق برنامه‌ها دانشگاه از جمله کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی، تشکل‌های اسلامی، هیات های مذهبی شرکت کنید. سعی کنید در دانشگاه کارهای تیمی را تجربه کنید چرا که چند دانشجو زمانی که با هم همکاری می‌کنند، توفیقات آنها بیشتر است.

وی افزود: چرا دانشمندان نتیجه پژوهش خود را تدوین و منتشر می‌کنند، به دلیل اینکه دایره و محیط انتشار نظریات و یافته‌های آنها هرچه بیشتر باشد، ارزش آن بیشتر است، دانشمند با انتشار نتایج تحقیقات خود می‌خواهد به جامعه بشریت اعلام کند که من این موضوع و مساله را حل کرده‌ام.

وزیر علوم اظهار داشت: امروز دنیا به دنبال جنگ و صلح گران نیست امروز دنیا به دنبال جنگ و صلح ارزان است، امروز ازطریق گسترش مرزهای دانش فناوری تکنولوژی و نوآوری کشور گشایی می کنند. کشورگشایی از طریق علم و دانش روا است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول