اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

چرا درس مدیریت بحران در مدارس تدریس نمی‌شود؟

بحران خبر نمی‌کند و کشور ما نیز با توجه به شرایط جغرافیایی‌اش در معرض خطرات غیرمترقبه قرار دارد. رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران می‌گوید باید کتاب درسی در این باره طراحی و تدریس شود اما تا کنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

چرا درس مدیریت بحران در مدارس تدریس نمی‌شود؟

علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور تاکید کرد: طبق قانون باید واحد درسی به عنوان «مدیریت بحران» در مدارس طراحی و تدریش شود اما چین اقدامی تا کنون صورت نگرفته است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تأکید بر این موضوع که همه دستگاه ها باید سهم خود را در مدیریت بحران ادا کنند، گفت:  ۲۸۰۰ مدرسه را تاکنون ارزیابی ایمنی کرده ایم و ارزیابی تمامی مدارس را  در دستور کار داریم.

نصیری با اشاره به مشاهداتش از سفر به ژاپن و تجارب ایمنی این کشور گفت: همه مدارس ژاپن، اقدامات جدی در زمینه بحران در مدارس انجام می‌دهند. ما نیز باید ایمنی را جزو کتب درسی خود قرار دهیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه به موضوع آگاه‌سازی مردم اشاره کرد و گفت: ما باید آموزش را از سطح مدارس آغاز کنیم و بعد دانش‌آموزان این آموزش‌ها را به خانه ببرند. آموزش نقش مهمی در پیشگیری از بحران دارد.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه آموزش صورت گرفته  و ما گروه های دوام را هم داریم اما این کافی نیست.

بر اساس این گزارش، در ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور وظایف دستگاه‌ها و نهادهای مسوول در مدیریت بحران مشخص است. در این ماده قانونی آمده است، وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی موظفند با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و بر اساس استانداردهای سازمان، نسبت به طراحی و ارائه واحد درسی «آمادگی در مقابل حوادث و سوانح» در قالب برنامه آموزشی مدارس، دانشگاهها و موسسات پژوهشی اقدام کنند. گذراندن این درس برای تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان الزامی است.

پایان پیام/

با تأکید بر این موضوع که همه دستگاه ها باید سهم خود را در مدیریت بحران ادا کنند،

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول