اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

خطر کوری چشم‌ها در اثر تزریق ژل‌های زیبایی

متخصص پوست و مو گفت: ژل‌ها و فیلر‌های زیبایی تزریقی خطر کوری در پی دارند چون اگر وارد شریان و رگ‌های صورت شوند باعث کوری چشم خواهند شد.

خطر کوری چشم‌ها در اثر تزریق ژل‌های زیبایی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، امیرهوشنگ احسانی متخصص پوست و مو و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مصاحبه با برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو درباره ردّ پای ژل‌های سرطانی بر صورت دختران ایرانی اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد دخالت‌های افراد غیرمتخصص و غیرپزشک در حیطه زیبایی هستیم که باید ساماندهی شود چون در نهایت به ضرر جامعه خواهد بود.

وی افزود: یکی از ابزار‌هایی که خیلی زیاد استفاده می‌شود تزریق فیلر و ژل‌های تزریقی است که با هدف زیبایی و گاهاً درمانی برای کم کردن خط خنده و رفع گودی چشم و زاویه‌سازی و لب انجام می‌شود.

متخصص پوست و مو گفت: ما منکر توجه به زیبایی نیستیم و اسلام هم این موضوع را نفی نمی‌کند اما همه چیز باید طبق اصول و مقررات و یک نظمی باشد. بنده بار‌ها شاهد بودم که فیلر و ژل تزریقی توسط افراد غیرمتخصص تزریق شده و مشکلات بسیار بزرگ و حتی اختلافات خانوادگی را به دنبال داشته و برای خود فرد هم دردسر ساز شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ژل‌های استاندارد در دنیا یک تعریف مشخصی دارند اظهار کرد: خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان ایرانی طی دو سال اخیر ژل‌های تزریقی ایرانی را با یک سوم قیمت مدل‌های خارجی تولید کردند و افراد می‌توانند از این ژل‌ها استفاده کنند.

احسانی تأکید کرد: افراد به هیچ وجه گول تبلیغات را نخورند و تزریق ژل و انجام کار‌های زیبایی پوست خود را به افراد غیرمتخصص نسپارند چراکه عکس‌های قبل و بعدی که در فضای مجازی گذاشته می‌شود اکثراً فوتوشاپ و غیرواقعی هستند و باعث مشکلات و بیماری‌های سخت جسمی و روحی و روانی خواهد شد.

متخصص پوست و مو مدت زمان ماندگاری ژل‌های تزریقی را از ۹ ماه تا ۱ سال عنوان کرد و افزود: این ژل‌ها بهتر است که در مدت کمتر از یک سال تکرار نشود و حتماً هم باید با حجم‌های خیلی کم تزریق شود چون این ژل‌ها خطر کوری هم دارند و درصورتیکه وارد شریان و رگ‌های صورت شود باعث کوری خواهد شد.

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول