اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نماینده مجلس:‌ تحولی بزرگ در زمینه خانه دار شدن مردم در راه است

نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب برخی مواد در برنامه هفتم، تحول بزرگی در زمینه خانه‌دار شدن مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر ایجاد می‌شود.

نماینده مجلس:‌ تحولی بزرگ در زمینه خانه دار شدن مردم در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، محمدرضا دشتی‌اردکانی در زمینه مصوبات مجلس درباره مسکن در جریان برنامه هفتم توسعه به خبرنگاران، اظهار کرد: در کمیسیون تلفیق برنامه، موارد مناسبی برای مسکن تصویب شد و در نشست علنی نیز تقریباً تمام موادی که در کمیسیون مصوب شده بود به تصویب رسید.

وی با بیان این‌که با تصویب این مواد، تحول بزرگی در زمینه خانه‌دار شدن مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر ایجاد می‌شود، افرود:‌ با تصویب بند (پ) ماده ۵۳ برنامه هفتم توسعه در صحن علنی مجلس، مشکل ۴۰ ساله حقوقی برخی از مجتمع‌های مسکونی رفع می‌شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ به طور مثال مردم آپارتمان خریداری می‌کردند، اما صاحب اصلی مجتمع به هر دلیلی مانند بدهی به شهرداری و... نمی‌توانست پایان کار و صورت مجلس تفکیکی بگیرد بنابراین انتقال ملک و آپارتمان مذکور مشکلاتی برای مالکان ایجاد می‌کرد.

دشتی اردکانی تصریح کرد: به دلیل مشکل مذکور، پرونده‌های بسیاری در محاکم دادگستری تشکیل شده است که در نشست علنی تلاش شد این مشکل رفع شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه کشور گفت: با تصویب این ماده، افرادی که در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه شده‌اند، می‌توانند جریمه را بپردازند و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و شهرداری نیز ملزم هستند که گواهی پایان کار را برای آن واحد صادر کنند، بنابراین مشکل نقل و انتقال در برخی مجتمع‌های حتی ۱۰۰ و ۵۰ واحدی حل خواهد شد.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول