اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

اهل این مسجد، آب لوله‌کشی به روستا آوردند و مدارس را تعمیر کردند+عکس

حجت‌الاسلام کثیرلو بیش از 10 سال است که در روستای لاچوان به مردم خدمت می‌کند. با اهتمام این امام‌محله و همراهی خوب مردم روستا، تعویض لوله‌ اصلی آب روستا به طول حدود 2 کیلومتر انجام شد تا آب آشامیدنی سالم در اختیار مردم باشد.

اهل این مسجد، آب لوله‌کشی به روستا آوردند و مدارس را تعمیر کردند+عکس

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام قیاسعلی کثیرلو امام محله مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) روستای لاچوان در شهرستان خدابنده استان زنجان است. او از ۳۵ سال پیش لباس طلبگی برتن کرده است و در کسوت سربازی امام زمان(عج) است. او از سال ۹۰ روستای لاچوان را برای خدمت‌رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم انتخاب کرد.

در مدارس برای دانش‌آموزان احکام می‌گویم

او در طول سال در این روستا به اقامه نمازهای جماعت و برپایی مراسم در مناسبت‌های مختلف می‌پردازد و ایام محرم و صفر و ماه مبارک رمضان نیز مسجد فعال است. این امام محله بین الصلاتین  هم برای نمازگزاران حدیث و احکام می‌گوید و برنامه‌های دعا نیز در مسجد برقرار است. او می‌گوید: « کلاس‌های قرآن و احکام برای نوجوانان و کودکان به خصوص در تابستان برقرار است و الآن نیز که مدارس برقرار هستند، در ۲ مدرسه ابتدایی و راهنمایی روستا، حضور پیدا می‌کنم و از احکام وضو و نماز و حق‌الناس و .. برای دانش آموزان می‌گویم.»

آب سالم در اختیار تمام روستا قرار گرفت

این امام محله همواره در کنار فعالیت‌های فرهنگی به برنامه‌های اجتماعی و خدمت رسانی به اهالی هم توجه دارد، با همت او و همراهی خوب مردم روستای لاچوان در این سال‌ها اتفاقات خوبی نیز در عرصه‌های عمرانی و خدمت‌رسانی رقم خورده است. او می‌گوید: «با همراهی مردم در سال‌های گذشته تعویض لوله‌ اصلی آب روستا به طول حدود ۲ کیلومتر با کمک خیرین انجام شد و مسجد روستا نیز که وضعیت مناسبی نداشت، تعمیر شد و توسعه پیدا کرد. آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی و چایخانه برادران و خواهران هم ساختیم تا شرایط برای رفاه مردم و نمازگزاران بهتر شود.»

مسجدی‌ها، مدارس محله را تعمیر کردند

در ادامه برنامه‌های محله‌محوری این مسجد، تعریض کوچه‌های اطراف مسجد هم عملیاتی شد. همچنین با همت اهالی جهادی مسجد، ساخت و تعمیر خانه و همچنین تعدادی سرویس بهداشتی و حمام هم برای نیازمندان انجام گرفت. کثیرلو می‌گوید: «تعمیر و تجهیز مدارس روستا هم بخش دیگری از فعالیت‌های جهادی مردم است که در این راستا لوله کشی آب و آسفالت مدرسه انجام شد. ساخت سرویس بهداشتی و تعویض در و ... هم در مدارس انجام شد. اخیراً هم بخشی از بدهی مدرسه توسط مسجد پرداخت شد.»

۳۲ بسته آموزشی برای محصلان روستا تهیه شد

خرید زمین و تعمیر و تجهیز آرامستان بخش دیگری از فعالیت‌های عمرانی اهل مسجد بوده و بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه برای  فنس‌کشی و آسفالت محوطه و آماده‌سازی جایگاه  نماز و ...هزینه شده است. پایگاه بسیج روستا هم عرصه دیگری از این حمایت‌ها بوده و با کمک خیرین تکمیل و تجهیز شده است. این امام محله می‌گوید: «با دست خیر مردم روستا، امسال با شروع سال تحصیلی نیز  ۳۲ کیف مدرسه به همراه  لوازم تحریر و همچنین کفش برای دانش آموزان نیازمند به مبلغ ۴۵ میلیون خریداری و هدیه شد.»

مردم روستا پای کار مسجد هستند

تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی  در مناسبت‌های مختلف و افطاری ماه رمضان برای نیازمندان از دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه مردم روستای لاچوان بوده و مرکز نیکوکاری مسجد هم در همین روزها یک تن برنج و ۲۰۰ بطری روغن برای رونق سفره نیازمندان تهیه و توزیع کرد. کثیرلو می‌گوید: «اغلب هزینه‌های انجام شده توسط اهالی روستا و خیرینی است که از همین روستا هستند و گاهی نیز از کمک‌های برخی نهادها استفاده می‌شود؛ اما هر چه هست اینکه مردم روستا خیلی پای کار هستند و کمک می‌کنند و با کمک آن‌ها چندین مرتبه نیز وسایل جهیزیه به صورت موردی خریداری و تقدیم شد. یا با کمک‌های نقدی یاریگر زوج‌های نیازمند بودیم.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول