اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«دوشنبه» میزبان همایش اقتصادی و بازرگانی تاجیکستان و قطر

در حاشیه سفر هیأتی متشکل از مقامات و همچنین بازرگانان قطری به تاجیکستان همایش اقتصادی و تجاری دو کشور در شهر دوشنبه برگزار شد.

«دوشنبه» میزبان همایش اقتصادی و بازرگانی تاجیکستان و قطر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در چارچوب سفر هیات دولت قطر به تاجیکستان در شهر دوشنبه همایش اقتصادی و بازرگانی دو کشور برپا شد.

ریاست هیات تاجیکستان در این همایش را «آشوربای صلاح‌زاده» معاون اول وزارت توسعه اقتصاد و تجارت این کشور و طرف مقابل را «فیصل بن ثانی الثانی» رئیس بخش سرمایه‌گذاری‌های آسیا و آفریقا دپارتمان سرمایه‌داری قطر بر عهده داشتند.

در این همایش دو طرف اظهار داشتند که با سفر دولتی امیر قطر به تاجیکستان در تاریخ 8 ژوئن سال جاری و مذاکرات وی با رئیس جمهور تاجیکستان صفحه جدیدی در روابط دوجانبه بین دو کشور آغاز شد.

در همایش اقتصادی و بازرگانی دو کشور، فرصت‌های سرمایه‌گذاری تاجیکستان، مناطق آزاد اقتصادی، رونمایی اطرح‌های یاولویت‌دار توسط کمیته حفاظت از محیط زیست، ریاست زمین‌شناسی، شرکت «اوستا گروپ»، شرکت «آلومینیوم تاجیک» و شرکت «غیور گروه» معرفی شدند.

علاوه بر این، به منظور جذب بودجه اضافی در چندین پروژه اولویت‌دار از جمله «فرودگاه بین‌المللی مسافربری و باربری دنغره»، نوسازی کارخانه «آلومینیوم تاجیکستان»، سرمایه‌گذاری در ساخت «نیروگاه برق آبی راغون»، «نیروگاه برق آبی شوراب» و تاسیس مرکز لجستیکی برای فرآوری، بسته بندی، ذخیره‌سازی و صادرات محصولات کشاورزی پیشنهاد شد.

رئیس هیات قطر به نوبه خود از طرح‌های پیشنهادی جانب تاجیکستان استقبال و آمادگی خود را برای آغاز همکاری و اجرا آنها ابراز داشت.

در پایان این همایش دو طرف آمادگی خود را برای گسترش بیشتر همکاری‌های دوجانبه و تضمین بستر گفت‌وگوی دائم اعلام کردند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول