اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

تاریخچه انجمن تبلیغات اسلامی را در اثر جدید سوره مهر بخوانید

کتاب «انجمن تبلیغات اسلامی» به قلم رئوف گوهریان در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

تاریخچه انجمن تبلیغات اسلامی را در اثر جدید سوره مهر بخوانید

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «انجمن تبلیغات اسلامی» به قلم رئوف گوهریان در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

 «انجمن تبلیغات اسلامی (۱۳۴۰ ـ ۱۳۲۱ ش)» به چگونگی شکل‌گیری و عملکرد انجمن به عنوان یک تشکل دینی و مذهبی فراگیر در دوره پهلوی دوم می‌پردازد. کتاب با تبیین زمینه‌های ظهور سلطنت پهلوی و نحوه به قدرت رسیدن رضاخان، به تظاهرات شبه مذهبی او نظری می‌اندازد و فضای مذهبی ایران قبل از شهریور ۱۳۲۰ را برای خوانندگان ترسیم می‌کند.

در ادامه نویسنده، انجمن تبلیغات اسلامی را که با هدف تبلیغ دین اسلام و اشاعه توحید و تعلیم اخلاق اسلامی در ایران و سایر کشورهای جهان شکل گرفت، همراه با منشورات انجمن به تفصیل معرفی می‌کند.

کتاب در سه فصل «مقدمات و زمینه شکل‌گیری انجمن تبلیغات اسلامی»، «شکل‌گیری و عملکرد انجمن تبلیغات اسلامی» و «فعالیت‌های مطبوعاتی ـ انتشاراتی انجمن تبلیغات اسلامی» به بررسی تاریخ نهادها و تشکیلات دینی در دوره پهلوی دوم می‌پردازد.

بزرگسالان به ویژه علاقه‌مندان به تاریخ مذهبی ایران معاصر، نهادها، تشکیلات دینی و مذهبی در دهه‌های ۱۳۲۰ تا ۱۳۴۰ شمسی می‌توانند مخاطبان اصلی کتاب باشند.

کتاب «انجمن تبلیغات اسلامی» به همت دفتر ادبیات انقلاب اسلامی  در ۳۰۴ صفحه و با شمارگان ۳۰۰ نسخه به قیمت ۲۷۵ هزار تومان در بازار کتاب موجود است. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این اثر به کتابفروشی سوره مهر واقع در ضلع شمال شرقی میدان انقلاب جنب خروجی مترو مراجعه کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول