اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

10 ویژه برنامه رادیویی به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع) روی آنتن می‌رود

به مناسبت سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) ویژه برنامه‌های مناسبتی مختلفی در شبکه‌های رادیویی تدارک دیده شده است.

10 ویژه برنامه رادیویی به مناسبت میلاد امام حسن عسکری(ع) روی آنتن می‌رود

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، به مناسبت سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) ویژه برنامه‌های مناسبتی مختلفی در شبکه‌های رادیویی تدارک دیده شده است. بر همین اساس ۱۰ ویژه برنامه با رویکرد بررسی ابعاد زندگی و زمانه امام یازدهم روی آنتن شبکه‌های رادیویی می‌رود.

جزئیات ویژه برنامه‌های ولادت امام حسن عسکری(ع) به شرح زیر است:

رادیو ایران

رادیو ایران در آستانه سالروز ولادت با سعادت یازدهمین ستاره آسمان امامت و ولایت برنامه‌های مختلفی را تقدیم می‌کند. «بهار جان» در خصوص اهمیت پیرو اهل بیت(ع) بودن را در کوچکترین مسائل زندگی و توجه به سیره و رفتار آن بزرگواران بررسی می‌کند، این برنامه دوشنبه ساعت ۲۲ پخش می‌شود. همچنین «حرفی از نام تو» با توجه به حدیثی از حضرت امام حسن عسکری(ع) سه شنبه ۲ آبان، ساعت ۱۰ پخش می‌شود.

رادیو جوان

ویژه برنامه شبکه رادیویی جوان با عنوان «سهم من» ساعت ۱۵ از فرکانس ۸۸ مگاهرتز رادیو جوان پخش خواهد شد. این برنامه به بررسی و تبیین سیره و زندگی امام خواهد پرداخت.

رادیو معارف

همزمان با سالروز فرا رسیدن شب میلاد یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت برنامه «ستاره بارون» از رادیو معارف پخش می‌شود. این برنامه ضمن بیان و بررسی زندگی امام حسن عسکری (ع) به شرح و توصیف توصیه‌های آن امام همام پیرامون مباحث اخلاقی و اجتماعی خواهد پرداخت. همچنین بیان سیره امام حسن عسکری (ع) و سبک زندگی از نگاه آن امام بزرگوار از جمله مباحث دیگر این برنامه است. ستاره بارون دوشنبه اول آبان ساعت ۲۰:۱۵ از رادیو معارف پخش می‌شود.

برنامه زنده «آفتاب حُسن» نیز ضمن بازگو کردن سیره فرهنگی، سیره فردی و اجتماعی آن امام همام به بیان سبک زندگی ایشان می‌پردازد. همچنین آشنایی با الگوهای فرهنگی و راه‌های ارتباطی امام و شیعیان از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به آن پرداخته می‌شود. این برنامه سه شنبه ۲ آبان، ساعت ۹ از رادیو معارف پخش خواهد شد.

رادیو فرهنگ

ویژه برنامه «یک آسمان حسن» نقلی شنیدنی در خصوص حدیث امام حسن عسکری(ع)در توصیف شیعه از زبان حجت الاسلام دکتر رفیعی که از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ شنیده می‌شود. بررسی رابطه انسان با خدا از نگاه امام در کلام حجت الاسلام مرتضی آقامحمدی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی و توصیف دکتر محمدحسین دوانی از لقب عسکری، پخش بخشی از کتاب گویای ملیکا در قالب نمایش، بخش گزارشی از مهمترین بخش‌های این برنامه است.

رادیو اقتصاد  

برنامه صبحگاهی مفرح «روزی نو» با رویکرد اطلاع‌رسانی و مطالبه‌گری اقتصادی با هدف افزایش آگاهی شنوندگان و عدالت محوری پخش می‌شود در این برنامه به مناسبت سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع ) با حضور کارشناسان مذهبی به اندیشه‌های اقتصادی ایشان می‌پردازد. این برنامه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

رادیو نمایش

ویژه برنامه «بخوان به نام پروانه ابومحمد» به گویندگی مهرناز شعبانی، در رابطه با اقداماتی که بر اساس آگاهی و دانش امام حسن عسکری (ع) در دوران امامت انجام داده‌اند، صحبت می‌کند. این برنامه روز سه شنبه دوم آبان ساعت ۷:۳۰ به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می‌شود.

رادیو قرآن

ویژه برنامه «اشراق» به ویژگی‌های اخلاقی و الگوهای رفتاری امام حسن عسکری(ع) خواهد پرداخت، این برنامه را در شب میلاد ساعت ۲۱ از رادیو قرآن بشنوید. 

رادیو صبا

رادیو صبا به مناسبت فرارسیدن میلاد امام حسن عسکری (ع) برنامه «صبامک» را به صورت ویژه برنامه راهی آنتن می‌کند. این ویژه برنامه در فضایی شادتر و در قالب اجرای نمایش‌های طنز و پخش طنز آهنگ و لطیفه گویی با حضور هنرمندان و پیشکسوتان تقدیم مخاطبان می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول