اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تسلیم استوارنامه سفیر ایران به رئیس جمهور تاجیکستان

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی استوارنامه خود را به رئیس جمهور تاجیکستان تسلیم کرد.

تسلیم استوارنامه سفیر ایران به رئیس جمهور تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «علیرضا حقیقیان» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران طی مراسمی استوارنامه خود را به «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان تسلیم کرد.

در این مراسم همچنین سفرای جدید ترکمنستان، پاکستان، آلمان، فرانسه، سوئیس، مغولستان، ویتنام، فیلیپین و کره جنوبی نیز استوارنامه‌های خود را تسلیم رئیس جمهور تاجیکستان کردند. 

رحمان طی سخنانی سفرای جدید کشورهای خارجی را به مناسبت انتصابشان تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که در نتیجه فعالیت موثر آنها روابط دوستانه بین این کشورها و تاجیکستان در زمینه‌های مختلف تحکیم و گسترش خواهد یافت. 

رئیس جمهور تاجیکستان تاکید کرد که توسعه همکاری‌های سودمند دوجانبه و چندجانبه با کشورهای جهان مبنای سیاست خارجی «درهای باز» این کشور را تشکیل می‌دهد. 

وی همچنین به وجود ظرفیت‌های لازم در جهت تعمیق هرچه بیشتر تعاملات در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و بشردوستانه با جمهوری اسلامی ایران، ترکمنستان، پاکستان، آلمان، فرانسه، سوئیس، مغولستان، ویتنام، فیلیپین و کره جنوبی اشاره و به علاقه‌مندی تاجیکستان نسبت همکاری‌ها در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، از جمله سازمان ملل متحد تاکید کرد. 

رئیس جمهور تاجیکستان بار دیگر آغاز فعالیت سفرای جدید را تبریک گفت و اعلام کرد که دولت کشورش آماده مساعدت همه‌جانبه در انجام ماموریت دیپلماتیک آنهاست.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول