اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

خانواده اسرای صهیونیست؛ دردسر جدید نتانیاهو

کابینه بنیامین نتانیاهو در حالی حملات به نوار غزه را از جمعه‌شب تشدید کرده که اکنون باید پاسخگوی نگرانی خانواده‌هایی باشد که اعضایشان در جریان عملیات طوفان الاقصی به اسارت مقاومت اسلامی فلسطین درآمده‌اند.

خانواده اسرای صهیونیست؛ دردسر جدید نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که تل‌آویو جمعه‌شب از گسترش حملات زمینی به نوار غزه خبر داد، روزنامه یدیعوت آحارونوت روز شنبه گزارش داده که خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه خواستار دیدار با کابینه امنیتی اسرائیل شده‌اند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، این خانواده‌ها خواستار آن شده‌اند که «به آنها توضیح داده شود» که در جریان حملات زمینی به نوار غزه، چگونه از اسرای صهیونیست محافظت خواهد شد؟

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، روز ۲۴ مهر خبر داده بود که مقاومت فلسطین ۲۵۰ اسرائیلی را در اسارت خود دارد که ۲۰۰ نفر از آنها در اسارت القسام هستند. بعدها خبرهایی منتشر شد که نشان می‌داد تعدادی از اسرای صهیونیست در حملات اسرائیل به نوار غزه کشته شده‌اند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست در حالی نگران کشته شدن اعضایشان در حملات ارتش اسرائیل هستند که اسرایی که تاکنون به دلایل بشردوستانه توسط مقاومت فلسطین از اسارت آزاد شده‌اند، از رفتار مقاومت با آنان در دوران اسارت ابراز رضایت کرده‌اند. «یوخفد لفیشتز»، یکی از اسرای آزاد شده صهیونیست پیش‌تر روایتی از رفتار مقاومت با اسرا ارائه کرده و گفته است: «آن‌ها به ما گفتند که از تعالیم قرآن پیروی میکنند و ما را اذیت نخواهند کرد. ما از همان غذایی می‌خوردیم که آن‌ها می‌خوردند.» (جزئیات بیشتر)

 

روزنامه یدیعوت آحارونوت سپس به نقل از منابع خود نوشته که درگیری زمینی شب گذشته صهیونیست‌ها با مقاومت فلسطین به دو علت صورت گرفته است: «اول، آزمایش قابلیت‌های پیشروی ارتش اسرائیل و دوم، ارزیابی قدرت دفاعی حماس.»

«رونن ناترا»، پدر یکی از اسرای صهیونیست در نوار غزه در خصوص نگرانی‌های خانواده‌های اسرا گفته است: «ما از کابینه جنگ می‌خواهیم به ما توضیح دهد که چگونه عملیات زمینی ربوده‌شدگان را به خطر نخواهد انداخت؟»

برخی در میان خانواده‌های اسرای صهیونیست گفته‌اند که شب گذشته برای آنان وحشتناک‌ترین شب در طول مدت درگیری‌های اخیر بوده است. آنها می‌گویند وضعیت اسرا برایشان نامشخص است و این در حالی است که غزه هدف بمباران‌های شدید هم قرار دارد.

پایان پیام/ 2532

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول