اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دلهره کاخ سفید از سخنرانی آتی سیدحسن نصرالله

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت واشنگتن از نزدیک سخنرانی جمعه دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان را دنبال خواهد کرد.

دلهره کاخ سفید از سخنرانی آتی سیدحسن نصرالله

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری سه‌شنبه (۳۱ اکتبر، نهم آبان) در پاسخ به سوالی درباره سخنرانی سید حسن نصرالله که قرار است جمعه انجام شود و اینکه آمریکا در صورت اعلان جنگ از سوی دبیرکل حزب‌الله لبنان علیه رژیم موقت صهیونیستی چه می‌کند، گفت «قصد ندارم درباره چنین فرضی گمانه‌زنی کنم». 

وی افزود: آن را از خیلی نزدیک دنبال می‌کنیم. و یکی از دلایلی که رئیس‌جمهور گروه ضربت ناوهواپیمابر دیگری به منطقه فرستاد و یکی را در شرق مدیترانه مستقر کرد، اطمینان از این است که ما پیامی محکم برای هر بازیگری از جمله حزب‌الله که ممکن است بخواهد درگیری را گسترده کند، می‌فرستیم. 

کربی در ادامه ابراز نگرانی‌های اخیر واشنگتن افزود: آن‌ها نباید این کار را بکنند. همانطور که قبلاً گفتم منافع امنیت ملی خود را در منطقه جدی می‌گیریم. حالا نصرالله می‌تواند هر چه می‌خواهد بگوید و ما مطمئناً به آن از نزدیک توجه خواهیم کرد. اما پیام ما به او، به آن‌ها و هر بازیگر دیگر در منطقه یکی است. 

قرار است سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه (سوم نوامبر، ۱۲ آبان) سخنرانی کند. کانال‌های خبری نزدیک به حزب‌الله، شب گذشته یک تیزر در این خصوص منتشر کردند که توجه بسیاری را در این شرایط حساس به خود جلب کرد. 

این سومین ویدئو از سید حسن نصرالله در طول سه روز است که همچنان به آماده‌سازی برای هدف قرار دادن اشغالگران صهیونیست اشاره دارد. 

شبکه ماهواره ای المیادین، در این خصوص گزارش داد آمریکا سخنرانی سید حسن نصرالله را از نزدیک دنبال می‌کند و رژیم صهیونیستی نیز نگران این سخنرانی است. 

دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در پیامی در روز چهارشنبه سوم آبان به تیم‌های رسانه‌ای مقاومت، از آن‌ها خواست تا از شهدای عملیات «طوفان الاقصی» به عنوان «شهدای راه قدس» یاد کنند.

یکشنبه اعلام شد که سید حسن نصرالله جمعه ساعت سه به وقت بیروت سخنرانی خواهد داشت. عصر همان روز در شبکه‌های اجتماعی، ویدئویی کوتاه از سید حسن نصرالله با نشان حزب‌الله لبنان منتشر شد که بسیاری آن را معنادار و حاکی از اتفاقات جدید در روند جنگ با رژیم صهیونیستی توصیف کردند. این امر در رسانه‌های صهیونیستی نیز بازتاب داشت و وبگاه روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت: نصرالله در یک ویدئوی کوتاه ظاهر شد. شاید نشانه‌ای از اتفاقات بعدی باشد. آیا شاهد یک چیز جدید از سوی حزب‌الله خواهیم بود؟

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول