اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

انبیا: به وضعیت اقتصادی اساتید دانشگاه رسیدگی شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به ایمان اساتید دانشگاه و عدم خروج آن‌ها از کشور بر ضرورت توجه به وضعیت اقتصادی اساتید تأکید کرد.

انبیا: به وضعیت اقتصادی اساتید دانشگاه رسیدگی شود

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ در کشورهای در حال توسعه‌، حفظ و نگهداشت نیروی انسانی اهمیت زیادی دارد چرا که منابع انسانی مهم‌ترین منابع کسب‌وکارها به حساب می‌آیند و بهره‌وری صنعتی به میزان قابل توجهی به تلاش‌های فیزیکی و ذهنی مدیریت و نیروی کار وابسته است و بعد از تحصیل برآیند می‌شود که دانشجو در کشور خودش به کار و توسعه مهارت های خود بپردازد.

منصور انبیاء رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: بخش مهم نگهداشت نیروی انسانی به تصمیم‌گیری بخش کلان کشور برمی‌گردد و فراتر از وزارت علوم است و به هیأت دولت می‌رسد و بخش کمتری را دانشگاه بر عهده دارد و در جامعه دانشگاهی نیز ما به این مورد بسیار توجه می‌کنیم.

وی افزود: ما به هر روشی نیازمندی‌ها را برطرف می‌کنیم و از تلاشی دریغ نمی‌کنیم ولی ما در بخش بیرونی هم اگرچه به صورت مستقیم دست ما نیست ولی از هر مسؤولی که دستمان برسد، این تقاضا را داریم. به عنوان مثال من حدود چند روز گذشته به اتفاق هیأت رئیسه دانشگاه خدمت محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور رسیدیم و یکی از نکاتی که مطرح کردیم، نگهداشت نیروی انسانی بود.

انبیا ادامه داد: بنده اگر در دانشگاه علم و صنعت ایران فردی را استخدام کنم که هر سه مقطع را از دانشگاه هاروارد اخذ کرده باشد، چیزی که ما به عنوان حقوق در نظر می‌گیریم، عدد خیلی کمی است و این عدد نسبت به نگهداشت این افراد کمک نمی‌کند.

* اساتید دانشگاه علم و صنعت به کشور ایمان دارند

وی خاطرنشان کرد: اساتیدی که جذب دانشگاه علم و صنعت ایران می‌شوند، کسانی‌ هستند که به کشور ایمان دارند و بیشتر اساتید ما از خارج از کشور برگشته‌اند و دانش‌‌آموخته بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند. این اساتید امکان خروج از کشور برایشان فراهم است و باوری که برای خدمت به کشور دارند، مانع از خروجشان می‌شود.

انبیا در پایان گفت: ما مسؤولین باید خودمان حساب کار را کرده و به مشکلات زندگی اساتید توجه کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول