اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظر اکثر آمریکایی‌ها، اعمال محدودیت زمانی برای کمک به اوکراین است

بر اساس نظرسنجی جدید موسسه گالوپ، حمایت مردم آمریکا از اوکراین رو به کاهش است و اکثریت بزرگسالان آمریکایی می گویند که کمک‌های مالی واشنگتن به کی‌یف برای جنگ با روسیه از این پس باید دارای محدودیت زمانی باشد.

نظر اکثر آمریکایی‌ها، اعمال محدودیت زمانی برای کمک به اوکراین است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ۶۱ درصد از بزرگسالان آمریکایی شرکت‌کننده در یک نظرسنجی از سوی موسسه نظرسنجی گالوپ، عنوان کرده‌اند با این موضوع که دولت بایدن یک «محدودیت زمانی» مشخص برای کمک به اوکراین در نظر بگیرد، موافق هستند.

به گزارش «نیوزویک» این در حالی است که ۳۷ درصد دیگر از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند ایالات متحده آمریکا باید «تا هر زمان که اوکراین درخواست کمک از این کشور را دارد» به حمایت‌های خود از آن در جنگ با روسیه ادامه دهند.

واکنش‌های اتخاذ شده در این موضوع بیشتر تحت تاثیر گرایشات حزبی شرکت‌کنندگان هم بوده است. به این ترتیب که ۸۴ درصد از جمهوری‌خواهان از پیشنهاد ارائه محدودیت زمانی حمایت کرده‌اند در حالی که ۳۴ درصد از دموکرات‌ها خود را موافق تعیین محدودیت زمانی مشخص برای ارائه کمک آمریکا به اوکراین دانسته‌اند و مابقی‌شان مخالف این موضوع بوده‌اند.

طبق نظر سنجی گالوپ، تعداد زیادی از آمریکایی‌ها از جمله ۴۱ درصدشان گفته‌اند که معتقدند،حمایت‌های ایالات متحده آمریکا برای کمک به اوکراین جهت بیرون راندن روسیه از مرزهایش «بیش از حد» بوده است. این درصد نسبت به ماه ژوئن که تنها ۲۹ درصد از آمریکایی‌ها معتقد بودند کمک مالی و نظامی آمریکا به اوکراین بیش از حد بوده، تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است. علاوه براین، رقم مذکور در ماه آگوست سال ۲۰۲۲ که شش ماه از زمان جنگ اوکراین و روسیه گذشته بود، ۲۴ درصد عنوان شده بود.  

در این نظرسنجی نشان داده شده است که مخالفت با جنگ اوکراین بین جمهوری‌خواهان و مستقل‌ها در کنگره تشدید شده است. به این ترتیب که میزان مخالفت‌های جمهوری‌خواهان برای کمک به اوکراین از ماه اوت ۲۰۲۲ تاکنون ۲۲ درصد افزایش یافته است. این احساس برای تقریبا نیمی از مستقل‌ها هم وجود دارد در حالی که مخالفان دموکرات آمریکایی برای کمک به اوکراین تنها ۱۴ درصد عنوان شده‌اند.

در چنین شرایطی، رئیس جمهور آمریکا همچنان کنگره این کشور را برای ادامه ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین همزمان با در نظر گرفته لایحه تخصیص بسته کمکی ۱۴.۳ میلیارد دلاری جهت کمک به رژیم صهوینسیتی تحت فشار قرار می‌دهد. با این حال استدلال‌های وی تاکنون نتوانسته قانون گذاران محافظه کار از جمله «مایک جانسون» رئیس جدید مجلس نمایندگان را تحت تاثیر قرار دهد.

در نتایج بخش دیگری از نظر‌سنجی انجام شده که می‌تواند برای اجرایی شدن درخواست بایدن نگران کننده باشد، ۶۴ درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند که نه اوکراین و نه روسیه برنده جنگ نیستند. در این رابطه ۶۶ درصد از جمهوری خواهان و ۶۰ درصد از دموکرات‌ها گفته‌اند که هیچ یک از طرفین درگیری در این جنگ پیروز نشده‌اند.

پایان پیام

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول