اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

نظری: مردم ایران نه سلطه گر هستند و نه سلطه پذیر

نماینده خلخال گفت: در راهپیمایی 13 آبان مردم ایران نشان دادند که نه سلطه گر هستند و نه سلطه پذیر و با همین روحیه نیز از مردم فلسطین حمایت می‌کنند.

نظری: مردم ایران نه سلطه گر هستند و نه سلطه پذیر

سید غنی نظری خانقاه نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا در مورد حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: امروز مردم ایران مانند سال‌های قبل با روحیه استکبار ستیزی در این راهپیمایی شرکت کردند و نشان دادند که نه سلطه گر هستند و نه سلطه پذیر.

وی بیان کرد: ۱۳ آبان نماد ضدیت مردم ایران با نظام سلطه است و مردم در راستای دفاع از انقلاب اسلامی و حمایت از مردم فلسطین در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کردند.

 نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امسال شعار «هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران» از سوی مردم بیشتر شنیده شد که برای بنده جالب بود. 

نظری گفت:گاهی برخی از افراد به گونه‌ای القا می‌کنند که  این شعارها تأثیر چندانی ندارد و فقط در حد یک شعار است ولی باید گفت که سر دادن این شعار‌ها از سوی مردم‌، در عرصه بین‌‌الملل تاثیرات  به سزایی بر روند بسیاری از اتفاقات مهم دارد.

۱۳ آبان به عنوان روز مبارزه با استکبار یادآور سه واقعه مهم در جمهوری اسلامی ایران است. تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است.

صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش‌آموزان در حالی که مدارس را تعطیل کرده بودند، به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند. ساعت ۱۱ صبح، مأموران،‌ ابتدا چند گلوله گاز اشک‌آور و سپس تیراندازی آغاز شد و جوانان و نوجوانان بی‌گناه، یکی پس از دیگری، در خون خود غلتیدند. در این روز ۵۶ نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول