اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

نمایشگاه واردات چین فرصتی مناسب برای شرکت‌های ایرانی

عضو هیات ایرانی در سفر معاون اول رئیس جمهور به چین گفت: نمایشگاه واردات چین فرصتی مناسب برای شرکت‌های ایرانی است تا در این نمایشگاه با مشتریان و مخاطبان خود مذاکره کرده و به توافق برسند.

نمایشگاه واردات چین فرصتی مناسب برای شرکت‌های ایرانی

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر روز گذشته برای شرکت و سخنرانی در ششمین اکسپو بین المللی واردات چین و توسعه روابط اقتصادی با پکن تهران را به مقصد شانگهای ترک کرد.

نمایشگاه واردات چین فرصتی مناسب برای شرکت‌های ایرانی 

 

علیرضا پیمان پاک عضو هیات ایرانی درباره اهمیت این نمایشگاه گفت: نمایشگاه واردات چین بزرگترین نمایشگاه تجاری این کشور  است و سال گذشته بعد از اینکه چندین سال که شرکت‌های ایرانی حضور جدی در این نمایشگاه نداشتند الحمدالله با پیگیری‌های سازمان توسعه و تجارت امسال بیش از ۵۰ شرکت ایرانی به صورت رسمی و به صورت فیزیکی در این نمایشگاه شرکت کردند و الحمدالله دستاوردهای خیلی خوبی را داشتند.

رئیس شورای راهبری تجارت، بازرگانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی ادامه داد: در سفر آقای رئیس جمهور به چین، تاکید ایشان این بود که حضور گسترده شرکت‌های ایرانی را در نمایشگاه داشته باشیم که با پیگیری‌های ویژه دوستان وزارت صمت، وزارت اقتصاد،  وزارت امور خارجه و وزارت جهاد حضور شرکت‌های ایرانی را در نمایشگاه واردات چین در سال جاری شاهد بودیم که بیش از ۵۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه شرکت کردند که از این تعداد شرکت کننده حدود ۱۰ شرکت در حوزه محصولات کشاورزی فعال هستند.

پاک تصریح کرد: این نمایشگاه بهترین رویدادی است که شرکت‌های ایرانی می‌توانند با حضور در آن با طرف‌های خودشان مذاکره کنند، به توافق برسند و قرارداد ببندند.

وی اضافه کرد: براساس آمار رسمی سال گذشته بیش از ۸۰ میلیارد دلار قرارداد در این نمایشگاه منعقد شده که این خودش یک فرصت بسیار خوب برای حضور شرکت‌های ایرانی است. ما در حوزه محصولات کشاورزی از سفر آقای رئیس جمهور تا الان کارهای بسیار خوبی را انجام دادیم مثل بحث معرفی محصولات ایرانی در چین که باعث شده که این محصولات عرضه خوبی را داشته باشند و خانواده‌های چینی با محصولات ایرانی آشنا شدند.

پاک گفت: ما در طی این ۶ ماه ما بیش از ۶۰۰ درصد صادرات زعفران را به چین داشتیم. در حوزه آبزیان هم رشد دو برابری داشتیم، در حوزه خشکبار رشد قابل توجهی داشتیم در حوزه مرکبات هم اقدامات خوبی صورت گرفته و برای اولین بار محصولات ما در چین رجیستر شده و چند نمونه پایلوت هم صادر شده است.

پاک گفت: امسال پیش بینی ما این است که بیش از ۵۰ هزار تن محصول مرکبات ایرانی بتواند صادر شود.

نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، بستری برای همکاری کشورها

اکسپوی بین‌المللی واردات چین CIIE نمایشگاهی تجاری است که از سال ۲۰۱۸ هر ساله در شانگهای چین برگزار می‌شود. این نمایشگاه اولین اکسپو در سطح ملی با موضوع واردات در جهان است.

این اکسپو به میزبانی مشترک وزارت بازرگانی چین و دولت محلی شانگهای برگزار می‌شود. شرکای این اکسپو شامل سازمان تجارت جهانی، کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد هستند.

هدف از اکسپوی واردات، معرفی بازار داخلی چین به شرکت‌های خارجی و تقویت مصرف داخلی است. نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، بستری برای همکاری کشورهای فقیر و غنی و همچنین اقتصادهای کوچک و بزرگ در قالب همکاری برد برد فراهم کرده است. همچنین امکان گفتگوی شرکت‌ها و کارشناسان را از نزدیک فراهم می‌سازد تا شرکای تجاری خود را پیدا کنند.

اولین دوره این اکسپو در سال ۲۰۱۸ شخصاً توسط شی جینپینگ افتتاح شد.

پنجمین دوره این نمایشگاه در سال ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۲۸۰۰ غرفه و ۱۰۰ کشور جهان برگزار شد و گردش مالی روزهای نمایشگاه در سال گذشته ۷۳.۶ میلیارد دلار بوده است.

امسال نیز ششمین دوره‌ نمایشگاه بین‌المللی واردات چین (CIIE 2023)  در تاریخ ۱۴ الی ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲ در شهر شانگهای برگزار خواهد شد. این نمایشگاه از چهار بخش شامل پاویون‌های ملی، پاویون‌های تجاری، بخش‌های اقتصاد بین‌الملل و فعالیت‌های مرتبط با تبادل فرهنگی تشکیل شده است.

مهمانانی از ۱۴۵ کشور، منطقه و سازمان بین‌المللی در این رویداد شرکت خواهند کرد. بیش از ۳۴۰۰ غرفه دار و ۳۹۴ هزار بازدید کننده حرفه‌ای برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند که نشان دهنده بازگشت کامل به سطح پیش از وقوع کروناست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول