اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سفر دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به آستانه و تاشکند

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در رأس یک هیأت بلندپایه به قزاقستان، ازبکستان و هند سفر می‌کند.

سفر دستیار وزیر امور خارجه آمریکا به آستانه و تاشکند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «دونالد لو» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در رأس یک هیأت بلندپایه به قزاقستان، ازبکستان و هند سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا هیأت این کشور را به آسیای مرکزی هدایت خواهد کرد تا اولین نشست C5+1 که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر و نشست وزیران تعامل منطقه ای C5+1 در ماه اکتبر برگزار شد را بررسی کند.

لو سفر خود را با سفر به قزاقستان آغاز می‌کند. پس از آن راهی «تاشکند» می‌شود و در آنجا هیأت آمریکایی را در نشست گفت‌وگوی مشارکت راهبردی آمریکا و ازبکستان هدایت می‌کند.

برنامه ریزی شده دستیار وزیر امور خارجه با مقامات دولت ازبکستان دیدار و گسترش مشارکت دو کشور در زمینه امنیت و حل و فصل مسائل منطقه ای، تحکیم روابط بین مردم و تنوع بخشی تجارت و سرمایه گذاری را بررسی کنند.

علاوه بر این، لو قرار است با نمایندگان جامعه مدنی محلی که روی مسائل حقوق بشر کار می‌کنند، دیدار کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: هیئت آمریکا در قزاقستان و ازبکستان بر پایبندی آمریکا به حق حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال قزاقستان و ازبکستان تاکید خواهد کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول