اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کمبود زمین مهم‌ترین چالش ساخت مسکن در شهرستان لردگان

فرماندار لردگان با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش این شهرستان در حوزه مسکن کمبود زمین است، گفت: تا کنون برای متقاضیان ساخت مسکن شهری هیچ‌گونه زمین تفکیک شده‌ای در نظر گرفته نشده است.

کمبود زمین مهم‌ترین چالش ساخت مسکن در شهرستان لردگان

منصور کریم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به میزان پرداخت تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهرستان لردگان، گفت:  از ابتدای سال جاری تا کنون در شهرستان لردگان به ۳۰ نفر از متقاضیان ساخت مسکن ۷۴ میلیارد و ۶۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن شهری پرداخت شده است.

فرماندار شهرستان لردگان با اشاره به اینکه میزان تسهیلات پرداخت شده متقاضیان مسکن روستایی در سال گذشته برای ۵۲ نفر ۱۷ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان بوده است، ادامه داد: در حال حاضر امسال تسهیلات ساخت مسکن روستایی ابلاغ نشده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ سهمیه شهرستان لردگان در تخصیص اعتبار تعمیرات، احداث، بهسازی، اقشار کم درآمد ۱۹۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون برای یک هزار و ۷۲ متقاضی بوده است که تا کنون به یک هزار و پنج نفر مبلغ ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

کریم‌زاده با اشاره به اینکه در حوزه مسکن مهم‌ترین چالش شهرستان کمبود زمین برای ساخت مسکن است، بیان کرد: تا کنون برای متقاضیانی ساخت مسکن شهری هیچ‌گونه زمین تفکیک شده‌ای در نظر گرفته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۶ هکتار زمین آماده شده است که بعد از گرفتن مشاور و قطعه‌بندی کردن آن‌ها به متقاضیان تحویل داده شود اما تا کنون این کار انجام نشده است.

فرماندار لردگان اضافه کرد: ۱۰ هکتار از ۳۶ هکتار زمین در نظر گرفته شده قبلا برای احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در نظر گرفته شده است که طرح مطالعاتی آن توسط اداره‌کل ورزش و جوانان تهیه و سایر مراحل اخذ مجوزات ماده ۲۳ در شرف انجام است.

وی در پایان با اشاره به پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد ۸۲ واحد در حال احداث توسط گروه‌های ساخت و بنیاد مسکن و نظر به افزایش تسهیلات مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان، گفت: این پروژه در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

پایان پیام/ ۶۸۰۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول