اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار دستیار وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه ازبکستان

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در سفر به «تاشکند» با وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار و در مورد گسترش همکاری‌ها گفت‌وگو کرد.

دیدار دستیار وزیر خارجه آمریکا با وزیر خارجه ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «دونالد لو» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی که به «تاشکند» سفر کرده است با «بختیار سعیداف» وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار کرد.

سعیداف در کانال تلگرامی خود نوشت: ما خوشحالیم که از هیئت آمریکایی به ریاست «دونالد لو» دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی استقبال کنیم. 

وزیر امور خارجه ازبکستان اظهار داشت: در چارچوب سومین نشست گفت‌وگوی مشارکت راهبردی بین ازبکستان و آمریکا که امروز در محل ساختمان وزارت امور خارجه ازبکستان برگزار شد، دستور کار گسترده همکاری‌های خود را بررسی و زمینه‌های اولویت دار مبنی بر شکوفایی اقتصادی منطقه تعیین کردیم.

در یک سال گذشته سفر مقامات آمریکایی و غربی با هدف دور کردن کشورهای آسیای مرکزی از روسیه و چین افزایش داشته است.

در چند روز گذشته نیز شاهد سفر رئیس جمهور فرانسه به قزاقستان و ازبکستان بودیم که در این سفر «امانوئل مکرون» بر قطع همکاری کشورهای آسیای مرکزی با روسیه تاکید داشت.

پایان پیام/ ت 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول