اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آغاز طرح برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در قم

رئیس پلیس راهور استان قم از آغاز طرح برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح استان خبر داد و گفت: خودروهای بدون معاینه فنی 50 هزار تومان اعمال قانون می‌شوند و پلاک خودروهای دودزا و دارای نقص فنی اخذ و پلاک تعمیری به آن‌ها داده خواهد شد.

آغاز طرح برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی در قم

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، غلامرضا صدفی در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا  از امروز در سطح استان آغاز خواهد شد.

وی افزود: در این طرح خودروهای بدون معاینه فنی 50 هزار تومان اعمال قانون می‌شوند و پلاک خودروهای دودزا و دارای نقص فنی اخذ و پلاک تعمیری به آن‌ها داده خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان قم ادامه داد: طرح کنترل معاینه فنی خودروها به 2 روش انجام می‌شود، روش اول با استفاده از سامانه‌ها و دوربین‌های ثبت تخلفات در شهرها و در جاده‌ها اجرا می‌شود و تمام دوربین‌هایی که کد ثبت تخلف دارند و به سامانه پلاک خوانی خودرو مجهز هستند در طول شبانه روز مانند یک افسر پلیس،  نداشتن معاینه فنی خودرو را ثبت می‌کنند و روش دوم همان روش سنتی در ایستگاه‌های پلیس و در جاده‌ها و شهرها است که قابلیت کنترل معاینه فنی در دست افزار پلیس ایجاد شده و پلیس با وارد کردن شماره پلاک وسیله نقلیه سوابق معاینه فنی خودرو را بررسی و اگر بدون معاینه فنی بود خودرو اعمال قانون می‌شود.

صدفی تصریح کرد: در طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا،  خودروهایی که نقص فنی آن‌ها در حدی است که در آلایندگی هوا تأثیر گذارند، با نظر افسران و کارشناسان پلیس پلاک آن‌ها اخذ و به آن‌ها پلاک تعمیرگاه نصب و به تعمیرگاه‌ها اعزام شوند.

وی بیان داشت: در این طرح خودروهایی که معاینه فنی دارند و به دلایلی بعد از اخذ معاینه فنی، شرایط معاینه فنی را از دست داده‌اند، به آن‌ها مهلت چند روزه‌ای جهت برطرف کردن نقص فنی داده می‌شود و در غیر این صورت معاینه فنی آنان ابطال می‌شود.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول