اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

بازدید استاندار کرمانشاه از پروژه‌های ثلاث‌باباجانی؛ بیمارستان بهار سال آینده تحویل داده می‌‎شود

استاندار کرمانشاه گفت: بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی شهرستان ثلاث باباجانی بهار سال آینده تحویل مردم منطقه داده می‌‎شود.

بازدید استاندار کرمانشاه از پروژه‌های ثلاث‌باباجانی؛ بیمارستان بهار سال آینده تحویل داده می‌‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کاروان خدمت دولت مردمی در استان کرمانشاه، در یازدهمین سفر شهرستانی خود، صبح امروز به شهرستان ثلاث‌ باباجانی رسید.

استاندار کرمانشاه در ابتدای سفر خود با حضور در مزار شهدای روستای دواله با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

صحرایی در ادامه سفر یک‌روزه خود به ثلاث باباجانی بازدیدی از پروژه‌های در حال اجرای شهرستان داشت.

 

وی ابتدا از تونل سیاه‌طاهر بازدید کرد.

تونل سیاه‌طاهر در محور جوانرود- ثلاث باباجانی و مرز مبادلاتی شیخ‌صله قرار دارد، طول این تونل هزار و ۸۰ متر، ارتفاع آن ۹.۷۵ متر و عرض آن نیز ۱۲.۸ متر است.

پروژه تونل سیاه‌طاهر در محور جوانرود- ثلاث باباجانی و مرز مبادلاتی شیخ‌صله قرار دارد که با اجرای این تونل ۴۰ نقطه حادثه‌خیز در این مسیر حذف و علاوه بر افزایش امنیت، سبب کوتاه شدن مسیر و کاهش ترافیک نیز می‌شود.

*پیشرفت ۷۰ درصدی تونل سیاه‌طاهر ثلاث باباجانی

استاندار کرمانشاه در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از طرح‌های عمرانی مهم این منطقه طرح تونل سیاه‌طاهر است که منافع بسیار جدی برای مردم در بحث تسهیل آمد و رفت مردم، امنیت عبور و مرور، کاهش چشمگیر نقاط حادثه‌خیز ،کوتاه کردن زمان سفر و مابقی مزایایی که برای گردشگری این منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی علت عمده تاخیرهای پیش‌آمده در پروژه عمرانی را ناشی از عدم تحقق مالی دانست و گفت: ان‌شاءالله با اهتمام مجموعه اجرایی استان و پیگیری‌ها در سطوح مختلف، تأمین مالی انجام خواهد شد.

 

استاندار کرمانشاه پیشرفت فیزیکی پروژه را ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تأمین مالی زمان افتتاح پروژه را بر مبنای تقویم جدید با سرعت و سه شیفت شدن کار، کوتاه‌تر کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه از پروژه بیمارستان ۳۲ تخت‌خوابی مرکز شهرستان بازدید و آخرین وضعیت پیشرفت آن را بررسی کرد.

 

محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اعتبار پروژه بیمارستان ثلاث باباجانی تا تکمیل را ۷۰ میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: چندان کاری برای احداث بیمارستان نمانده، ریزکاری‌هایی در حال انجام است که پیمانکار پروژه هم فعال است، مشکل سند و انشعابات نیز با مساعدت و همکاری فرماندار شهرستان حل شده است.

استاندار کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار کرد: در نگاه جمهوری اسلامی تفاوتی بین کسی که در نقطه صفر مرزی یا در پایتخت ساکن است، وجود ندارد و تلاش دولت مردمی تحقق هر چه بیشتر این نگاه بنیادی نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی ادامه داد: متأسفانه پروژه از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ تأخیر زیادی داشته، البته این تأخیر قابل قبول نیست. اما در این مدت جبران قابل توجهی از عقب‌ماندگی پروژه اتفاق افتاده و ان‌شاءالله بهار سال ۱۴۰۳ بیمارستان را تحویل مردم ثلاث باباجانی خواهیم داد.

* بازدید استاندار از ساختمان تخریب شده آموزش و پرورش ثلاث باباجانی در زلزله سال ۹۶

استاندار کرمانشاه از ساختمان تخریب شده آموزش و پرورش ثلاث باباجانی نیز بازدیدی داشت.

در گذشته هیچ اعتباری از محل بودجه‌های کلان بازسازی مناطق زلزله استان برای بهسازی ساختمان اداره آموزش و پرورش ثلاث باباجانی در نظر گرفته نشده و این ساختمان از ۲۱ آبان ۱۳۹۶(زمان وقوع زلزله) رها شده است.

در این بازدید که معاونان استاندار و فرماندار ثلاث باباجانی هم حضور داشتند، صحرایی به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دستور داد ؛که یک ارزیابی فنی دقیق از میزان استحکام و خسارت‌های ساختمان انجام شود تا برای شیوه نوسازی و بهسازی آن تصمیم‌گیری و جذب اعتبار برای آن در دستور کار قرار گیرد. 

 

با توجه به اینکه در دولت گذشته «جشن پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده» استان برگزار و همه اعتبارات زلزله هزینه شده است، جذب اعتبار جدید نیازمند پیگیری‌های ملی است.

گفتنی است، در ادامه جلسه شورای اداری این شهرستان مرزی با حضور صحرایی برگزار و مهمترین نیازها و مشکلات شهرستان بررسی و تصمیماتی برای رفع آن و تسریع در پیشرفت و آبادانی ثلاث باباجانی اتخاذ شد.

در این جلسه معاونان عمرانی، سیاسی امنیتی و اجتماعی و سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، فرماندار و امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی، جمعی از مدیران کل استان و همه مدیران شهرستان حضور داشتند.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول