اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای بیش از 400 ویژه‌برنامه هفته کتاب در سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از اجرای بیش از 400 برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خبر داد.

اجرای بیش از 400 ویژه‌برنامه هفته کتاب در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدی‌شهر، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار در شهرستان مهدی‌شهر با حضور جمعی از مسؤولان شهرستانی و استانی، کتابداران و برگزیدگان این شهرستان، با اشاره به اهمیت و جایگاه موضوع کتاب و کتاب‌خوانی و نیز تأکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، توسعه زیرساخت‌های مطالعاتی در مهدی‌شهر را برای ترویج فرهنگی مطالعه اثربخش توصیف کرد.

وی ضمن تبریک انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت کتاب کشور، ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتاب‌خوانی را یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه‌یافتگی فرهنگی کشور عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تصریح کرد: ملتی که با کتاب عجین باشد، ملتی اهل اندیشه خواهد بود و آنکه اهل اندیشه باشد، فعالیت‌های روزمره خود را برمدار منطق و واقع‌بینی طرح‌ریزی خواهد کرد.

طاهریان بیان کرد: در حال حاضر، 76 باب کتابخانه عمومی شامل 56 باب کتابخانه نهادی، 17 باب کتابخانه مشارکتی و سه باب کتابخانه مستقل در استان سمنان به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازند.

وی تصریح کرد: در استان سمنان به ازای هر نفر، بیش از 1.5 کتاب و به ازای هر 25 هزار نفر، 2.5 کتابخانه وجود دارد که به ارائه خدمات به هم‌استانی‌های سمنانی می‌پردازند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اجرای بیش از 400 برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان گفت: انجام بیش از 70 برنامه شهرستانی و استانی ازجمله برنامه‌های سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان سمنان خواهد بود که یکی از این موارد را امروز شاهد هستیم.

طاهریان ضمن تقدیر از تلاش‌های رئیس و کتابداران اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدی‌شهر تأکید کرد: هر چند سرگرمی و غنی کردن اوقات فراغت از دریچه کتاب، شرط اولیه برای ترویج کتاب‌خوانی است؛ اما از فعالان حوزه کتاب انتظار می‌رود با معرفی کتاب‌های مناسب و تأثیرگذار به‌ویژه به نسل جوان بتوانند در راستای غنی‌سازی فضای فکری و اعتقادی آن‌ها نیز گام بردارند؛ بنابراین جای تعجب ندارد اگر از کتاب به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها برای تحقق شعار جهاد تبیین نام ببریم.

پایان پیام/74002/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول