اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

یاد «پدر موشکی ایران» در «پلاک هشت»

برنامه «پلاک هشت» یکشنبه 21 آبان، همزمان با سالروز شهادت حسن طهرانی مقدم «پدر موشکی ایران» مروری بر خاطرات این شهید والامقام دارد.

یاد «پدر موشکی ایران» در «پلاک هشت»

به گزارش خبرگزاری فارس، سیما پاتیمار تهیه کننده این هفته برنامه «پلاک هشت» بیان کرد: «شهید حسن تهرانی‌مقدم» از فعالین مبارزه با رژیم پهلوی پیش از انقلاب و از حاضران در صحنه هشت سال جنگ تحمیلی بود. این شهید گرانقدر ۲۵ سال از عمر خود را در ایجاد و توسعه بخش توپخانه و موشک و توان دفاعی کشور قرار داده بود و به عنوان «پدر موشکی ایران» لقب گرفت.

وی ادامه داد: «شهید طهرانی مقدم» از فرماندهان سپاه پاسداران در جنگ ایران و عراق بشمار می‌آمد. آخرین سمت وی، ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران بود. وی به عنوان یکی از پایه‌گذاران برنامه موشکی در سپاه پاسداران شناخته می‌شود. و در سال ۱۳۹۰ در پی حادثه انفجار زاغه مهمات واقع در پادگان مدرس، به شهادت رسید.

پاتیمار افزود: از همین رو با توجه به سالروز شهادت حسن طهرانی مقدم «پدر موشکی ایران» در برنامه «پلاک هشت» مروری بر خاطرات وی خواهیم داشت.

گفتنی است «پلاک هشت» این هفته به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای حمیدرضا رضایی از شنبه تا چارشنبه ساعت 12:10 از رادیو ایران پخش می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول