اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

یادواره 105 شهید خوسف برگزار می‌شود

فرماندار خوسف از برگزاری یادواره ۱۰۵ شهید این شهرستان با محوریت شهدای عبادی خبر داد.

یادواره 105  شهید خوسف برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خوسف، سید علی حسینی، فرماندار شهرستان خوسف  امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یادآوری رشادت های شهدا و دلاورمردی های آنان در صدر برنامه های شهرستان در هفته فرهنگی است، برگزاری یادواره شهدای عبادی و ۱۰۵ شهید شهرستان را یکی از برنامه ای شاخص و مهم هفته فرهنگی شهرستان برشمرد.

وی هدف از برگزاری این هفته را جان دوباره بخشیدن به داشته های  معنوی و گرامیداشت این دلاور مردان دانست و ادامه داد: خاندان معزز عبادی از مفاخر دینی، علمی و فرهنگی هستند که به واقع در این عرصه و به ویژه خراسان جنوبی خوش درخشیده و در فضیلت و ترویج فرهنگ اسلامی سرآمد شده اند.

 وی با اشاره به آیت ا...سید احمد عبادی  عالم شهر خوسف افزود: وی از شاگردان عظام سید حسین بروجردی ، امام خمینی (ره) آیت ا... گلپایگانی موسس مدرسه علمیه حضرت فاطمه زهرا سلام ا... (س)  خوسف بوده اند که که در لسان رهبری به عنوان روحانی و مجاهد و ابو شهید از ایشان یاد شده است.

 فرماندار خوسف گفت : شهید سیدعبدالکریم عبادی فرزند آیت ا...سید احمد عبادی روحانی و مبارزی فعال بود که درجنگ تحمیلی و دفاع از میهن اسلامی به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

حسینی با اشاره به نقش آیت الله سید مهدی عبادی در صحنه های مختلف انقلاب ادامه داد : ایشان نماینده امام خمینی (ره) و امام جمعه زاهدان، نماینده مجلس خبرگان رهبری در سه دوره و امام جمعه مشهد مقدس بود که دو فرزند ایشان سید محسن عبادی و سید محمد علی عبادی در جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل آمدند.

 وی از آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده کنونی ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به عنوان دیگر شخصیت فاخر این خاندان یاد کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان خوسف در پایان تاکید کرد:  یادواره ۱۰۵ شهید شهرستان خوسف با محوریت شهدای عبادی ، فرصتی برای تفکر و تعمق در سیره زندگی اسلامی و ترویج راه شهداشت.

 یادواره شهدای عبادی امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد جامع خوسف برگزار می شود.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول