اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد قانونگذار پارلمان اروپا از ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی

همزمان با ادامه بمباران غزه توسط صهیونیست‌ها، قانونگذارایرلندی پارلمان اروپا روز سه شنبه از ادامه حمایت اتحادیه اروپا از تل آویو انتقاد کرد.

انتقاد قانونگذار پارلمان اروپا از ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میک والاس» قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران به شدت از مواضع اتحادیه اروپا در قبال تحولات غزه و حمایت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

والاس در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «چگونه اتحادیه اروپا می‌تواند در مورد دموکراسی  و حقوق بشر اظهار نظر کند در حالی که  نه تنها رژیم آپارتاید و فاشیست در اسرائیل را دموکراسی می‌نامید، بلکه آماده حمایت از اسرائیل تا سرحد نسل کشی مردم در فلسطین است.»

بر اساس این گزارش، در سایه تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره آن، وضعیت ساکنان آن هر روز در حال وخیم‌تر و بحرانی‌‌تر شدن است.

در سی‌ونهمین روز جنگ غزه،  مواد غذایی اساسی مورد نیاز ساکنان در مناطقی که پناهجویان در آن به سر می‌برند تمام شده و وضعیت بیماران و مجروحان در بیمارستان‌ها وخیم است.

 

تماس‌های هر روزه با خانواده‌های محاصره ‌شده در شهر غزه و بویژه شمال آن، در پی ورود تانک‌های اسرائیلی به برخی از این مناطق و محاصره شدید آن، حاکی از آن است که مردم قادر به هیچ تحرکی نیستند و در صورت خروج از منازلشان قطعا کشته خواهند شد.

ساکنان این مناطق، خواستار اعزام نیروهای صلیب سرخ برای خروج از منازلشان هستند زیرا غذا و نوشیدنی آنها تمام شده، به دلیل ترس از نابودی یا کشته شدن به دست نیروهای اسرائیلی یا ویران شدن خانه‌هایشان بر سرشان قادر به هیچ کاری نیستند.

این قانونگذار ایرلندی ادامه داد: «مردم جهان در مخالفت با نسل کشی مردم  فلسطین به خیابان‌ها می آیند  آنها باید سیاستمداران خود را تحت فشار قرار دهند تا از حمایت از استعمارگران دست بردارند.»

سازمان دیدبان حقوق بشر جهانی روز  سه شنبه اعلام کرد  که حملات بی وقفه اسرائیل به غزه موجب نابودی بخش بهداشت غزه شده است.

 

این سازمان اعلام کرد که باید یک کمیته تحقیق مستقل و همچنین دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه به عنوان «جنایت جنگی» تحقیقات به عمل آورد.

این سازمان افزود: «اسرائیل تاکنون هیچ ادله جدی در خصوص اینکه بیمارستان‌ها در غزه برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارائه نداده است؛ کابینه اسرائیل باید حملات به بیمارستان‌ها را متوقف کند».

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که فعالیت همه بیمارستان‌های غزه تا ۴۸ ساعت آینده به حالت تعلیق درخواهد آمد مگر اینکه طی ساعات آینده کمک‌های پزشکی و درمانی به آن‌ها برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول