اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سرپرستی فدراسیون‌ها زخم کاری بر ورزش

سرپرستی فدراسیون‌ها در سال کسب سهمیه المپیک به یکی از مشکلات جدی تبدیل شده است.

سرپرستی فدراسیون‌ها

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، یکی از معضلات فدراسیون‌های ورزشی آن هم در سالی که مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس برگزار می‌شود، اداره آنها با سرپرست است. وزرایی که در تمام این سالها بر صندلی قدرت نشسته‌اند همیشه وعده‌هایی برای حل این مشکل داده‌اند اما در ادامه مسیر شاید خیلی از وعده و وعیدها محقق نشده و در جریان مشکلات بیشترین آسیب هم به ورزشکار وارد می‌شود. 

در زمان مدیریت حمید سجادی هم خیلی از فدراسیون‌ها وارد دوره سرپرستی شدند و برخی از آنها مشکلات بسیار جدی‌تری داشتند که باعث شد تا برخی از ورزشکاران تعدادی از میادین بین‌المللی را از دست بدهند اما حالا با روی کار آمدن کیومرث هاشمی در سالی که برای کسب سهمیه المپیک بسیار مهم است خیلی‌ها امیدوار به حل مشکل هستند.

* سرپرستی یک فدراسیون مهم و ابطال ۲ انتخابات

یکی از مهمترین فدراسیون‌هایی که با سرپرست  اداره می‌شود و می‌توان به آن اشاره کرد دوومیدانی است که مدال‌های زیادی در المپیک دارد. افشین داوری از ۱۷ اردیبهشت امسال با حکم وزیر ورزش به عنوان سرپرست معرفی شده و ۶ ماه دوره سرپرستی او نیز به پایان رسیده است. 

در این بین برخی فدراسیون‌ها با ابطال انتخابات روبه‌رو شده‌اند که کشتی و ژیمناستیک از آن جمله هستند. البته در مورد کشتی دادگاه حکم داده و فدراسیون نیز مستندات خود را ارائه کرده اما در خصوص ژیمناستیک وضعیت بسیار بحرانی است. با ابطال انتخابات ژیمناستیک از سوی دیوان عدالت اداری و تاکید چندباره فدراسیون جهانی، با وجود اظهارنظر مستقیم دبیر کل کمیته ملی المپیک برای برگزاری مجدد انتخابات، هنوز هیچ اتفاقی در این فدراسیون نیفتاده است از طرفی مشکلات داخلی باعث شد تا ورزشکاران این رشته با بحران روبه‌رو شوند هر چند هم برای بازی‌های آسیایی و هم کسب سهمیه المپیک رئیس سابق به داد ورزشکاران رسید تا دود این اختلافات کمتر به چشم ورزشکار برود. 

برخی فدراسیون‌ها هم دوره ۴ ساله ریاست‌شان به پایان می‌رسد که می‌توان به والیبال اشاره کرد. محمدرضا داورزنی ریاست این فدراسیون را برعهده دارد که باید دی ماه با پایان دوره منتظر رقابت باشد. 

*اضافه بار روی دوش وزارت!

مشکلات اداره فدراسیون‌ها با سرپرست به همین جا خلاصه نمی‌شود و تشکیل چند فدراسیون در زمان حمید سجادی، باری به دوش وزارت ورزش اضافه کرده است. اگرچه با روی کار آمدن کیومرث هاشمی صحبت از انحلال چند فدراسیون بود اما هنوز وی در این خصوص تصمیم‌گیری نکرده است. فدراسیون آمادگی جسمانی، راگبی، بادبانی و ورزش‌های ساحلی و دریایی تازه تاسیس شده و با سرپرست اداره می‌شوند. برخی از این فدراسیون‌ها نه تعداد ورزشکار سازمان‌یافته دارند و نه در سطح آسیا و جهان مطرح هستند به همین دلیل در زمان تشکیل مورد انتقاد بسیاری از جامعه ورزش قرار گرفتند. 

در زیر اشاره‌ای به فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند شده است:

فدراسیون ژیمناستیک - ابطال انتخابات

فدراسیون کشتی - ابطال انتخابات

فدراسیون ناشنوایان - ابطال انتخابات

فدراسیون آمادگی جسمانی: ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱ و همزمان با تشکیل این فدراسیون علی خلیلی به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد. وی ۷ آبان ماه جای خود را به احمد گواری داد.

بولینگ و بیلیارد: قرار بود انتخابات ۳۱ تیرماه امسال برگزار شود اما اعضای مجمع زمان دیگری را اعلام کردند. هاشم اسکندری سرپرست این فدراسیون است.

فدراسیون بادبانی: خسرو ابراهیمی ۲۷ اردیبهشت به عنوان سرپرست معرفی شد. 

فدراسیون راگبی: میرمهدی حسینی از ۵ تیرماه سرپرست است.

دوومیدانی: افشین داوری از ۱۷ اردیبهشت سرپرست است.

شطرنج: شهرام عظیمی از ۲۳ خرداد سرپرست است.

جانبازان و معلولین: شروین اسبقیان ریاست آن را برعهده داشت که حالا به عنوان مدیرکل حوزه وزارتی معرفی شده و این فدراسیون نیز باید مدتی با سرپرست اداره شود.

والیبال: محمدرضا داورزنی ریاست آن را برعهده دارد که پایان دوره وی بسیار نزدیک است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول