اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

بیشترین تعداد فرودگاه در سیستان و بلوچستان فعال است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با اضافه شدن فرودگاه شهداء سراوان به چرخه ناوگان حمل و نقل هوایی، این استان دارای پنج فرودگاه فعال و بیشترین تعداد فرودگاه در بین استان‌های کشور شده است.

بیشترین تعداد فرودگاه در سیستان و بلوچستان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، منصور بیجار  اظهار داشت: عملیات ساخت فرود گاه شهداء سراوان در فاز های مختلفی در سالیان گذشته آغاز شده بود که در این مرحله و در دولت سیزدهم با اتمام تأسیسات سوخت رسانی موقت فعالیت این فرودگاه آغاز و به زودی شاهد رونق این منطقه خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با بهره برداری از فرودگاه سراوان، شرقی ترین نقطه کشور در نزدیکی مرز ایران و پاکستان قابلیت جابجایی مسافر و بار به پایتخت را خواهد داشت که با توجه به فاصله زیاد سیستان و بلوچستان با مرکز کشور، امکانات زیرساختی لازم برای توسعه اقتصادی و رونق حمل و نقل هوایی استان فراهم شده است.

گفتنی است؛ فرودگاه سراوان با باند پروازی به طول 3300 متر در زمینی به مساحت بیش از 500 هکتار احداث شده و دارای ترمینال داخلی به ظرفیت اعزام و پذیرش حدود 147هزارمسافر، سالن ترانزیت، ترمینال ورودی و خروجی، ساختمان های حفاظتی و امنیتی، پارکینگ، نمازخانه، تأسیسات بهداشتی و ... می باشد.

در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان در شهرهای زاهدان، زابل، کنارک، ایرانشهر و سراوان دارای فرودگاه فعال است و برنامه ریزی هایی برای توسعه و افزایش خطوط پروازی انجام خواهد شد.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول