اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آغاز هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان

هفته فرهنگی ترکمنستان با حضور وزاری فرهنگ ایران و ترکمنستان از امروز در شهر اصفهان آغاز شد.

آغاز هفته فرهنگی ترکمنستان در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هفته فرهنگی ترکمنستان با حضور وزاری فرهنگ ایران و ترکمنستان، از امروز در شهر اصفهان آغاز شد.

مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ترکمنستان عصر روز پنج‌شنبه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران و وزیر فرهنگ کشور ترکمنستان در تالار هنر شهر اصفهان در حال برگزاری است.

در چارچوب این رویداد فرهنگی که تا ۵ آذر ادامه خواهد داشت، نمایشگاه نقاشی، موسیقی ملی، هنرهای زیبا و صنایع دستی ترکمنستان برگزار می‌شود.

 همچنین در چارچوب این رویداد در محل دانشگاه اصفهان نشست ادبی درباره زندگی و آثار «مختومقلی فراغی» به عنوان یکی از مشاهیر مشترک دو کشور، با حضور شاعران و ادیبان ایران و ترکمنستان در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

در این رویداد ۴۰ تن از هنرمندان ترکمنستان حضور دارند و هنرمندان ترکمنی در حوزه هنر‌های تجسمی، موسیقی، صنایع دستی، فیلم و سینما آثار خود را به مخاطبان ارائه می‌کنند.

در مدت برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان علاوه بر اجرای گروه‌های موسیقی سنتی ترکمنستان، نمایشگاه صنایع دستی، آثار هنری و تجسمی، لباس سنتی، هفته فیلم ترکمنستان، نمایشگاه عکس در حوزه هنری اصفهان واقع در خیابان استانداری( گذر سعدی) برپا می شود.

هفته‌های فرهنگی یکی از اصلی‌ترین رویدادهای روابط فرهنگی و دیپلماسی عمومی است که بر اساس موافقت‌نامه‌های فرهنگی میان دو کشور و با حضور عالی‌ترین مقام فرهنگی برگزار می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول