اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتور آمریکایی: ادامه بمباران غزه خطای فاحش راهبردی و اخلاقی خواهد بود

نماینده مجلس سنای آمریکا آغاز مجدد بمباران غزه از سوی اسرائیل را «خطای فاحش راهبردی و اخلاقی» توصیف کرد.

سناتور آمریکایی: ادامه بمباران غزه خطای فاحش راهبردی و اخلاقی خواهد بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، الیزابت وارن، نماینده دموکرات ایالت ماساچوست در مجلس سنای آمریکا از راهبرد نظامی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در غزه انتقاد کرده است. 

طبق گزارش ان‌بی‌سی این سناتور آمریکایی گفته که راهبرد نظامی اسرائیل «باعث ایجاد فاجعه انسانی و مرگ هزاران غیرنظامی در غزه شده و ثبات منطقه در درازمدت را به خطر انداخته است.»

این نماینده مجلس سنا تصریح کرد: «من بارها از دولت اسرائیل خواسته‌ام بمباران در غزه را متوقف کند و بر ضرورت رساندن کمک‌های انسانی گسترده به غیرنظامی‌ها تأکید کرده‌ام.»

الیزابت وارد در بخش دیگری از سخنان از حماس خواست «گروگان‌های باقی‌مانده» را آزاد کند. او تصریح کرد: «دولت اسرائیل نباید بمباران در غزه را از سر بگیرد. انجام چنین کاری یک خطای فاحش راهبردی و اخلاقی خواهد بود.»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از 14500 غیرنظامی منجر شده است. 

رژیم اسرائیل بعد از عملیات ۷ اکتبر که گروه حماس از آن با عنوان «طوفان‌الاقصی» یاد می‌کند غزه را تحت محاصره کامل قرار داده و این منطقه را هدف بمباران‌های شدید قرار داده است. ارتش رژیم صهیونیستی از چند هفته قبل حمله زمینی به غزه را آغاز کرده است. 

اسرائیل هدف نهایی خود از این عملیات را نابودی کامل حماس اعلام کرده است. با وجود این، بسیاری از تحلیلگران حتی در داخل خود فلسطین اشغالی به توانایی تل‌آویو برای تحقق این هدف به دیده تردید می‌نگرند.   

آمریکا و متحدان این کشور از عملیات رژیم اسرائیل در غزه، علی‌رغم منجر شدن آن به تلفات بالای غیرنظامیان و بروز فاجعه انسانی در این منطقه حمایت کامل کرده‌اند.

واشنگتن از جمله اصلی‌ترین کشورهای مخالف برقراری آتش‌بس در غزه بوده. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که از «وقفه‌های انسان‌دوستانه» حمایت می‌کنند، اما طرفدار آتش‌بس نیستند زیرا چنین تصمیمی در مقطع کنونی به نفع حماس خواهد بود.

موضع‌گیری‌های دولت آمریکا در شرایطی انجام شده که خیل گسترده‌ای از مردم و حتی مقام‌های رده‌ پایین‌تر دولت این کشور خواستار آتش‌بس در غزه و قطع حمایت‌های بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی شده‌اند.

چند روز پیش رسانه‌های آمریکا گزارش دادند بیش از ۴۰۰ نفر از منصوبان سیاسی و کارکنان دولت آمریکا با ارسال نامه‌ای به جو بایدن به حمایت او از رژیم اسرائیل در جنگ غزه اعتراض کرده‌اند.

این نامه تنها یکی از چند نامه اعتراضی است که در روزهای گذشته در همین خصوص به مقام‌های بلندپایه آمریکا ارسال شده است.

در همین حال شهرهای مختلف آمریکا در روزهای گذشته شاهد برگزای تظاهرات در حمایت از مردم غزه و علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول