اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

امام جمعه ارومیه: جاهلیت مدرن در غرب‌ مخالف دستیابی ایران به علوم جدید است

امام جمعه ارومیه گفت: جاهلیت مدرن کشورهای غربی اجازه دستیابی سایر کشورها ازجمله ایران به علوم جدید را نمی‌دهد.

امام جمعه ارومیه: جاهلیت مدرن در غرب‌ مخالف دستیابی ایران به علوم جدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی (ره)، اظهار داشت: امام بزرگوار (ره) نهاد بسیج را از آیات الهی استنتاج کرده و دستور تشکیل آن را صادر کردند و تا امروز ثمره این نهاد مقدس را در همه‌ی عرصه‌ها مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به ایام فاطمیه نزدیک هستیم، گفت: بنا بر دو نقل، شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۷۵ و یا ۹۵ روز بعد از وفات پیامبر گرامی اسلام بوده که مابین این دو روز را ایام فاطمیه نام‌گذاری کرده‌اند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: الگوگیری از زندگی ائمه معصومین و بخصوص حضرت زهرا (س) برهمه ما لازم است.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت دانشمند فرزانه شهید محسن فخری زاده عنوان داشت: در قدیم جاهلیت بر این معتقد بود که علم فقط مختص طبقه اشراف است و فرودستان حق ندارند علم بیاموزند کما اینکه امروز نیز شاهد جاهلیت مدرن از طرف کشورهای غربی هستیم که معتقدند علم مختص غرب است و اجازه دستیابی کشورها به علوم جدید را نمی‌دهند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: کشورهای غربی، ایران دارای علم هسته‌ای را برنمی‌تابند و می‌بینیم که از روی استیصال دانشمندان ما را ترور می‌کنند ولی ما به آنها می‌گوییم به کوری چشم شما، ما قله‌های علم را فتح خواهیم کرد.

وی با اشاره به دیدار اخیر ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب، گفت: در این دیدار رهبری به نکات قابل توجهی ازجمله حضور آن بانوی قهرمان به‌همراه نوزادش در سکوی قهرمانی اشاره کردند که نشان دهنده اوج تعلق زن مسلمان ایرانی به خانواده است‌.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین شکوری امام جمعه سابق شهرستان خوی، اظهار کرد: خداوند ایشان را قرین رحمت خود قرار دهد چرا که مرحوم شکوری خدمات بسیاری را برای مردم آذربایجان‌غربی انجام داده بود.

وی در ادامه همه‌ی نامزدهای انتخاباتی محلس را به رعایت اخلاق دعوت کرد و بیان داشت: باید همگی و مخصوصا نامزدهای انتخاباتی در نوشته‌هایمان، گفته‌هایمان و رفتارمان رضایت الهی را درنظر بگیریم چرا که همین جوارح ما در روز قیامت نزد پروردگار عالم شهادت خواهند داد.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول