اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مروری بر اهم خطبه‌های امروز ائمه جمعه سراسر کشور

ائمه جمعه سراسر کشور امروز جمعه 3 آذرماه، با حضور در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، ضمن ادای فریضه نماز به ایراد مهم‌ترین مسائل روز پرداختند که در ادامه به برخی از سخنان آنان اشاره می‌شود.

مروری بر اهم خطبه‌های امروز ائمه جمعه سراسر کشور

خبرگزاری فارس- سردبیری استان‌ها: ائمه جمعه سراسر کشور امروز جمعه 3 آذرماه، با حضور در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، ضمن ادای فریضه نماز به ایراد مهم‌ترین مسائل روز پرداختند که در ادامه به برخی از سخنان آنان اشاره می‌شود.

تهران| حضور مردم در خیابان‌های لندن و فرانسه نشان داد که نابودی صهیونیست‌ها نزدیک است

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، خطیب نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی با اشاره به آخرین تحولات در غزه، گفت: عملیات طوفان‌الاقصی، همان آرمان انقلاب اسلامی ایران است؛ حماس با اتکا به ایمان و صلابت، کمر رژیم صهیونیستی را شکاند و صدای شکستن استخوان‌های آمریکا شنیده شد.

وی افزود: حضور مردم در خیابان‌های لندن و فرانسه نشان داد که بند را آب برده و نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است و ان‌شاءالله افول آمریکا را شاهد خواهیم بود.
 

 

آذربایجان شرقی| قطعا نفع همه گروه‌ها و مردم در مشارکت حداکثری در انتخابات است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در خطبه‌های نماز عبادی و‌ سیاسی تبریز اظهار کرد: انتخابات و صندوق رای همواره در جامعه ما دارای شان و جایگاه بزرگی بوده است؛ انتخابات در نظام دینی ما هیچگاه تشریفاتی نبوده و امامین انقلاب همواره روی مشارکت حداکثری تاکید داشتند. 

وی تاکید کرد: انتخابات قدرت آفرین و تهدیدزا برای دشمن است و جریان‌های سیاسی و مردم باید بدانند که هیچ منفعتی بالاتر از راهبرد مشارکت بالا نباید باشد و قطعا نفع همه گروه‌ها و مردم در مشارکت حداکثری است از این‌رو تمام راهبردها باید در این راه باشد. 

خطیب نماز جمعه به تبریز آتش بس موقت میان حماس و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: توافق آتش‌بس بین رژیم صهیو‌نیستی و حماس از چند منظر قابل بررسی است، و باید اذعان داشت که روند فعلی جنگ اگر ادامه یابد و یا متوقف شود، در هر صورت باخت و شکست آن برای رژیم صهیونیستی است.  
 

 

آذربایجان غربی| جاهلیت مدرن در غرب‌ مخالف دستیابی ایران به علوم جدید است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج مستضعفین توسط امام خمینی (ره)، اظهار داشت: امام بزرگوار (ره) نهاد بسیج را از آیات الهی استنتاج کرده و دستور تشکیل آن را صادر کردند و تا امروز ثمره این نهاد مقدس را در همه‌ی عرصه‌ها مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت دانشمند فرزانه شهید محسن فخری زاده عنوان داشت: در قدیم جاهلیت بر این معتقد بود که علم فقط مختص طبقه اشراف است و فرودستان حق ندارند علم بیاموزند کما اینکه امروز نیز شاهد جاهلیت مدرن از طرف کشورهای غربی هستیم که معتقدند علم مختص غرب است و اجازه دستیابی کشورها به علوم جدید را نمی‌دهند.

 

 

اردبیل| بسیج ارزشمندترین یادگار امام خمینی (ره) است

حجت الاسلام محمد جعفرزاده در نماز جمعه این هفته شهرستان اصلاندوز اظهار کرد: پدیده مبارک و نورانی بسیج مستضعفین از عظیم‌ترین، ارزشمندترین و ماندگارترین یادگارهای امام خمینی (ره) است. امام بسیج و بسیجیان را مصداق کامل از ایثار، فداکاری، اخلاص، عشق به خدا، عشق به اسلام، عشق به شهادت، مردمی بودن، پایداری و پایبندی به اصول و مبانی دینی و توانایی با هرگونه تهدید فرهنگی و نظامی را از ویژگی‌های بسیج برشمردند.

وی تاکید کرد: امروز تنها راه نجات مردم مسلمان در غزه و جهان تحریم کالا، مسیرها، نفت و انرژی و قطع ارتباط با رژیم صهیونیستی توسط کشورها به خصوص مسلمانان است.
 

 

اصفهان| تفکر بسیجی می‌تواند از انقلاب اسلامی پاسداری کند

حجت الاسلام مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در خطبه نماز جمعه اصفهان نیز تصریح کرد: آنچه به بسیجی نیرو می‌بخشد تا در میدان در مقابل همه سلاح‌های شیطانی و اهریمنی  ایستادگی کند، اندیشه و ایمان او است و این نیروی بسیج و تفکر است که می‌تواند از انقلاب اسلامی  پاسداری کند و امروز شاهدیم با تشکیل این بسیج‌های میلیونی در جهان عرصه به استکبار جهانی تنگ آمده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ایام فاطمیه افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو و سرمشق برای زنان عالم است و زنان جامعه ما برای داشتن زندگی علوی و فاطمی باید این آموزه‌ها را سرمشق زندگی خود قرار دهند.
 

 

البرز| بسیج یک آرمان جهانی دارد

آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه بسیج یک آرمان جهانی را دارد گفت: در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در جهت تمدن سازی، الگوی موفق بسیج در اقصی نقاط عالم شبیه سازی شده و امروز در کشورهای مختلف شاهد حضور بسیج با نام های مختلف هستیم.

وی به موضوع تحریم کالاهای اسراییلی و یا وابسته به این رژیم صهیونیستی که توسط مقام معظم رهبری بیان شد اشاره کرد و گفت: برای قطع ارتباط با رژیم منحوس کودک کش دعوت کردند که مردم جهان با ملت فلسطین همراهی و با آرمان‌های آن‌ها همدل شوند.

حسینی همدانی افزود: با جمعیت زیادی که در بعضی از راهپیمایی‌ها در اقصی نقاط کشور صورت می‌گیرد نشان از تنفر در سراسر جهان از صهیونیست‌ها دارد که این تنفر را حتی در یهودی‌ها هم دیده می‌شود که شعارشان همچون ما «مرگ بر اسراییل است» همان شعاری که ما می‌دهیم.
 

 

خراسان رضوی| تفکر بسیجی در سرتاسر جهان فراگیر خواهد شد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، در خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی نیز گفت: آن روز که امام(ره) فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد، چشم‌انداز تحقق ارتش 20 میلیونی را داشت و در آن ایام بود که آمریکایی‌ها در طوفان شن صحرای طبس ذلیل و گرفتار شده بودند. امام(ره) قصد داشت تشکیلاتی ایجاد شود که این بار به جای طوفان شن، طوفان اراده‌های انقلابی و باورهای غیرتمندانه دینی بتواند مستکبران عالم را ذلیل و گرفتار خود کند. امروز نیز همین چشم‌انداز محقق شده است.

وی تأکید کرد: این‌طور گمان نکنید که بسیج فقط منحصر در ایران اسلامی است. حشدالشعبی عراق و انصارالله یمن، دو مصداق عینی فراگیرشدن فرهنگ بسیجی هستند و امروزه نه‌فقط در منطقه ما بلکه در سرتاسر عالم نیز هزاران طرفدار دارد. به‌زودی همه عالم متأثر از تفکر و فرهنگ بسیجی خواهند بود و این اندیشه در سرتاسر جهان فراگیر خواهد شد.
 

 

خوزستان| امام جمعه اهواز به آبگرفتگی‌های اهواز و بندرامام واکنش نشان داد

حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به آبگرفتگی‌های استان خوزستان گفت: در سال ۹۹ شهر چمران و سربندر به زیر آب رفت و انتظار نداشتیم که با بارندگی امسال نیز آب وارد خانه‌های مردم شود. در استان ۲۳ شرکت پرتوان پتروشیمی داریم که باید به مسؤولیت اجتماعی خود در این رابطه عمل کنند.

وی همچنین با اشاره آبگرفتگی‌های کلانشهر اهواز ادامه داد: علی‌رغم زحمات صورت گرفته اما در شهر اهواز نیز به نقطه مطلوب نرسیدیم و این مطالبه مردم است و باید مسؤولان در این رابطه تلاش کنند.
 

 

سیستان و بلوچستان| انقلاب شکوهمند اسلامی باید برای جوانان و مردم تبیین شود

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین سجادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زاهدان اظهار کرد: بسیج معراج اندیشه‌های پاک انسانی، لشکر مخلص خدا و مکتب عشق شهدا است.

وی بیان کرد: بسیج اگرچه ارتش ۲۰ میلیونی است که برای مبارزه و خنثی کردن توطئه‌های دشمن تشکیل شد اما آنچه اهمیت دارد تفکر بسیج است که می‌تواند به اخلاص و معنویت برسد.

امام جمعه موقت زاهدان گفت: امروز وظیفه بسیج سنگین‌تر شده است بسیج باید همواره آماده مبارزه با توطئه دشمن باشد و در همه زمینه‌های سیاسی، احتماعی و اقتصادی آمادگی کامل داشته باشد.

فارس| طوفان الاقصی هیمنه رژیم صهیونیستی را درهم شکست

 آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز نیز بیان کرد: عملیات طوفان الاقصی طومار رژیم کودک کش صهیونیستی را در هم پیچید و تمام یال و کوپال نظام سلطه و رژیم صهیونیستی ریخت، قطعا اسرائیل جنایتکار هرچه عمق جنایات خود در غزه را بیشتر کند و خون انسان‌های بی گناه بیشتری را بر زمین بریزد برای این رژیم خونخوار آبروریزی بیشتری به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در جریان عملیات طوفان الاقصی یک هزار و ۲۰۰ نیروی مبارز فلسطینی در مقابل تمام لشکر اسرائیل پیروز شد و قطعا سرنوشت این رژیم اشغالگر شکست به دست خود مردم خواهد بود.
 

 

قزوین| بسیج در تمام بحران‌های کشور مشکل‌گشایی می‌کند

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با بیان اینکه بسیج در تمام بحران‌های کشور مشکل‌گشایی می‌کند، خاطرنشان کرد: تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام (ره) یکی دیگر از مناسبت های این ایام است، بسیج در کشور ما از هر جهت مشکل گشایی می کند، برای مثال زمانی که سیل می آید همه امید به حمایت بسیج دارند، وقتی زلزله ای رخ می دهد می بینیم بسیجیان اولین کسانی هستند که برای کمک حضور پیدا می کنند، هر گرفتاری که فتنه‌گران به وجود می آورند این بسیجیان‌اند که جانشان را کف دست می گیرند و در مقابل فتنه‌گران می ایستند، در ایام کرونا نیز حمایت های بسیجیان جامعه ما را نجات داد و دانشمندان بسیجی بودند که ضد ویروس کرونا را ساختند.

وی اظهار کرد: بسیجیان امیدوار به وعده های الهی هستند، برای نمونه خداوند قول داده که آینده جهان، آینده مستضعفان و مؤمنان است، خداوند این قول را داده است، مگر می شود یک بسیجی قول خدا را نادیده بگیرد؟ بسیجی یقین دارد قول خدا محقق خواهد شد و گردن گردن‌کشان، مستکبران و صهیونیست ها شکسته خواهد شد و پرچم عزت و اقتدار لااله‌الاالله و محمد رسول الله برافراشته خواهد شد.
 

 

قم| نیروهای حماس از تحرکات رژیم صهیونیستی در زمان آتش‌بس غفلت نکنند

آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم نیز با اشاره به حرکت جهادی و برگرفته از فرهنگ بسیجی نیروهای حماس در مقابل رژیم صهیونیستی اظهار کرد: من به جوانان فلسطینی توصیه می‌کنم که در ایام آتش‌بس غفلت نکنند؛ زیرا آنها ذاتاً با شما و اسلام مخالف‌اند و در ایام آتش‌بس هم دست به ترور خواهند زد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه چند ماه آینده مردم ما برای دو انتخابات مهم پای صندوق‌های رأی می‌آیند، تصریح کرد: همه نهادهای جمهوری اسلامی قوامشان به رأی مردم است؛ امام خمینی (ره) از عمق جان به مردم و آرای آنها اعتقاد راسخ داشتند و حضور مردم ثابت کرد که چقدر در عرصه‌های مختلف مؤثر است.
 

 

کردستان| وجدان‌های بشری علیه جنایات اسرائیل بیدار شده است

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مسجد جامع شهر سنندج نیز اظهار کرد: امروز وجدان‌های بشری علیه جنایات اسرائیل و به دفاع از فلسطین و مردم مظلوم غزه بیدار شده و این رژیم غاصب را مجبور به تسلیم و آتش‌بس کرده است.

وی افزود: اسرائیل کودک‌کش با بدترین شیوه نسل‌کشی را در غزه راه انداخته و کودکان و زنان و مردم را به خاک و خون کشید که صدای فریاد جهانیان بلند شد؛ امروز جهان از مسلمان و غیرمسلمان به دفاع از مردم مظلوم و بی‌گناه غزه به پاخواسته و خواستار توقف این نسل‌کشی هستند و همین اتحاد و یکپارچگی و یک‌صدایی موجب عقب‌نشینی اسرائیل شده است.

 

گیلان| مردم غزه تشکیلات خودگردان را نمی‌پذیرند

 آیت‌الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته رشت نیز با بیان اینکه خود آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در اعتراف جدید اعلام کردند که این جنگ پایان‌ناپذیر است، افزود: خودشان گفتند حماس همچنان دست برتر قدرت را دارد و رژیم صهیونیستی روز به روز در حال ضعیف شدن هستند لذا آمریکایی‌ها مستأصلانه می‌گویند باید تصمیم بگیریم که چه کاری در پیش بگیریم. 

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه مردم غزه تشکیلات خودگردان را نمی‌پذیرند، افزود: مردم غزه گفته‌اند که تا پای جان ایستاده و تا محو رژیم غاصب صهیونیستی غزه را رها نمی‌کنیم. 

به گفته فلاحتی، جبهه جدید مقاومت رژیم صهیونیستی را بیهوش و سردرگم کرده و قطعا با بیداری ملت‌های دنیا این رژیم منحوس نابود خواهد شد. 
 

 

مازندران| تشکیل بسیج بزرگ‌ترین نعمت خدایی و چتر امنیت بود

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌‌های این هفته از نماز جمعه ساری نیز گفت: فرمان حضرت امام راحل معجزه و تشکیل بسیج بزرگ‌ترین نعمت خدایی و چتر امنیت بود؛ امروز اگر بسیج نبود منطقه ما در آتش جنگ می‌‌سوخت؛ لازم است بسیجیان در پایگاه‌های مقاومت بسیج حضور جدی و فعال داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مسؤولان هم بسیج را بیشتر ببینند، اضافه کرد: برای رشد بسیج و بسیجیان هم کمک‌های مادی و معنوی نباید دریغ شود.
 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول