اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سندرکی ها به آمبولانس مستقر نیاز دارند

فعالان اجتماعی سندرک خواستار استقرار آمبولانس در این منطقه با توجه به جمعیت بالا و مشکلات فراوان بهداشتی و درمانی آن هستند.

سندرکی ها به آمبولانس مستقر نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کمبود آمبولانس در هرمزگان جدی است و تاکنون چندین بار مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این زمینه سخن گفته و خواستار تحرک نمایندگان و توجه وزارت بهداشت به این مهم شده اند.

حوادث در هرمزگان بالاتر از متوسط کشوری است و استهلاک نیز بدلیل رطوبت بالا و جاده های طولانی نیز از دیگر مناطق کشور بیشتر است و همین موضوع سبب شده تا آمبولانس های هرمزگان زودتر فرسوده و مستهلک شده و عملا از مدار خدمت رسانی خارج شوند.

مالک جلالی پور یک فعال اجتماعی در این باره می گوید: مردم ما در سندرک خواهان استقرار یک آمبولانس در این منطقه در درمانگاه سندرک هستند. چرا که در زمان موقع حادثه به دلیل کمبود آمبولانس، مجبور به متوسل شدن به پایگاه امداد جاده روستای گرو هستند و درمانگاه روستاهای درپهن و سندرک هنوز به آمبولانس مجهز نشده اند.

در سایه کمبود و نبود آمبولانس در منطقه سندرک، مردم در زمان وقوع حادثه با موتور سیکلت یا خودروی شخصی، بیمار را به مراکز درمانی منتقل می کنند که همین مسأله در تصادفات جرحی ممکن است برای بیمار خطرناک باشد.

سال گذشته یک نهاد خیریه بیش از ۷۰۰ میلیون تومان خرج تجهیز درمانگاه بخش سندرک کرد اما نبود آمبولانس، کارآمدی این درمانگاه را تحت الشعاع قرار داده است.

به گفته برخی فعالان اقتصادی جنوب کشور، دولت اگر تعرفه واردات آمبولانس را صفر کرده و در زمینه واردات با فعالان اقتصادی همکاری کند، به راحتی می توان این خودرو را تأمین کرد و در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار داد و نیاز است تا نمایندگان مجلس و استاندار در این زمینه با وزارت اقتصاد و هیأت دولت رایزنی کنند چرا که آمبولانس کارایی شخصی ندارد که کسی بخواهد برای خودش وارد کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول