اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  فرهنگی

پدر شهید احمدی‌روشن: مصطفی می‌گفت ترورمان می‌کنند

رحیم احمدی روشن پدر شهید مصطفی احمدی روشن گفت: بعد از شهادت مصطفی دوستانش گفتند وقتی غنی‌سازی اورانیوم ما به 20 درصد رسید، مصطفی می‌گفت شک نکنید که یکی‌یکی بچه‌ها را ترور خواهند کرد و متأسفانه این اتفاق افتاد.

پدر شهید احمدی‌روشن: مصطفی می‌گفت ترورمان می‌کنند

پدر دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته بسیج که در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا گفت: مصطفی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان را در مدارس همدان گذراند، یکی از نکته‌های حائر اهمیت این است که دوره‌ی دبیرستان را در مدرسه ابن‌سینا گذراند، این مدرسه نخبه‌پرور است و تعداد بسیاری از شهدای همدان برای آن دبیرستان هستند. 

رحیم احمدی روشن افزود: ما این را می‌دانستیم که مصطفی در سازمان انرژی اتمی ایران خدمت می کند اما از خدمات او باخبر نبودیم و بعد از شهادت مصطفی دوستانش برای ما این را شرح دادند.

وی تصریح کرد: قبل از مصطفی، تعداد بسیاری از دانشمندان هسته‌ای ایران را سازمان موساد ترور کرد خصوصاً بعد از شهادت علی‌محمدی و شهریاری و رضایی‌نژاد یک مقدار ما در مورد مصطفی احساس کردیم که شغلش وارد یک مرحله‌ی امنیتی شده است.

احمدی روشن تاکید کرد: بعد از شهادت مصطفی، دوستانش گفتند وقتی غنی‌سازی اورانیوم ما به 20 درصد رسید، مصطفی به ما گفت که یکی‌یکی بچه‌ها را ترور خواهند کرد و متأسفانه این اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند باید در عمل ثابت می‌کردیم که ما در علم پیشرفت کردیم و این کار به‌وسیله‌ی بچه‌های شما انجام شد، یعنی وقتی صنعت هسته‌ای ما در غنی‌سازی سه و نیم درصد، پنج درصد و بیست درصد موفق شد، به دنیا ثابت کردیم که ما در زمینه‌ی هسته‌ای حرف برای گفتن داریم.

این پدر شهید خاطرنشان کرد: احساس من این است که جای خالی چند نماینده متخصص و متعهدِ علم هسته ای در کمیسیون انرژی مجلس احساس می‌شود؛ خیلی‌ها می‌آیند و سیاست هسته ای را به رخ ملت ایران می‌کشند؛ فقط داشتن سیاست به درد نمی‌خورد، داشتن تخصص و تعهد و علم این مسئله باید به‌وضوح خودش را نشان بدهد اما متاسفانه ما خلاء مسئولانی را داریم که مردم را از دستاوردهای صنعت هسته ای مانند دستاوردهای موشکی باخبر کنند، یعنی افرادی را به مجلس بفرستند که تعهد، تخصص و علم این مسئله را دارند اگر این اتفاق بیفتد باعث خوشحالی ما می‌شود.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول