اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افزایش 48 درصدی صادرات کالا از اینچه‌برون

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: در هشت ماهه نخست امسال ۳۵۲ هزار و ۳۸۸ تُن کالا از مبادی گمرکی گلستان به ارزش ۲۰۰ میلیون و ۷۳۱ و 767 هزار دلار صادر شده که به لحاظ وزنی ۴۸ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۴۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

افزایش 48 درصدی صادرات کالا از اینچه‌برون

شهریار شهریاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان اظهارکرد: در هشت ماهه نخست امسال ۳۵۲ هزار و ۳۸۸ تُن انواع کالای غیرنفتی از مبادی گمرکی گلستان به ارزش ۲۰۰ میلیون و ۷۳۱ و 767 هزار دلار صادر شده که به لحاظ وزنی ۴۸ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۴۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: پلی استایرن، تخم مرغ، پنیر، انواع لوله پروفیل و آهنی، خوراک آماده آبزیان، ورق نئوپان، یُد، خرما، پسته فندقی و طاقه نایلون عمده کالاهای صادراتی گلستان بوده است.

وی بیان کرد: ترکمنستان، عراق، قزاقستان، پاکستان، ازبکستان، بلغارستان، رومانی، ارمنستان، روسیه، افغانستان، قرقیزستان، لهستان، ترکیه، تاجیکستان، گرجستان، هند، آذربایجان، امارات، یونان، قطر، قبرس، عمان، بلاروس، بحرین و کویت مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات گلستان بوده و بیشترین حجم صادرات با ۶۱ میلیون دلار (معادل ۳۰.۴۲ درصد) مختص ترکمنستان بوده است.

شهریاری گفت: همچنین طی این مدت بیش از ۵۱ هزار و ۷۴۳ تُن انواع کالا به ارزش ۱۰۳ میلیون و ۸۱۱ هزار دلار از طریق گمرک مرزی اینچه‌برون وارد استان شده که به لحاظ وزنی ۱۷۲ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۰۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

مدیرکل گمرکات گلستان عمده کالاهای صادراتی استان در این مدت را روغن خام سویا، فوتس اویل، بخشی از تجهیزات خط تولید پلیمر اسیون، استیرن، سدیم سولفات، دیزل ژنراتور، پارچه و الیاف پنبه اعلام کرد.

وی توضیح داد که مبدا کالاهای وارداتی ۲۲ کشور مختلف جهان بوده که چین با ۳۷ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۱۷۵ دلار در صدر آن قرار دارد.

شهریاری اضافه کرد: در هشت ماهه نخست امسال، هزار و ۷۹۷ فقره اظهارنامه به وزن تقریبی ۳۶ هزار تُن انواع کالا به ارزش تقریبی ۲۱۰ میلیون و ۸۴۰ هزار دلار از گمرک اینچه‌برون با عنوان ترانزیت خارجی انجام شد که از نظر وزنی ۵۵ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: درآمد وصولی گمرکات گلستان در این مدت ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که این میزان درآمد ۱۸۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

وی عنوان کرد: در هشت ماهه امسال تعداد 215 دستگاه کامیون به وزن خالص چهار هزار و 713 کیلوگرم کالا تحت صحابت کارنه تیر از گمرک اینچه برون تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از پنج هزار درصد افزایش یافته است.

پایان پیام/83026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول