اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تدوین ۵۰ طرح مطالعاتی برای ساماندهی حمل‌ونقل و ترافیک اصفهان

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: چشم‌انداز برنامه‌ها و سیاست‌های حمل‌ونقل وترافیک شهرداری این کلان‌شهر در قالب ۵۰ پروژه پژوهشی و مطالعاتی تدوین شده است.

تدوین ۵۰ طرح مطالعاتی برای ساماندهی حمل‌ونقل و ترافیک اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محمد پورمیدانی، مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان اظهار داشت: از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۰ پروژه مطالعاتی با شرکت‌ها و مشاوران بخش خصوصی و ۳۰ پروژه مطالعاتی توسط کارشناسان اداره مطالعات و برنامه‌ریزی انجام شده است.

وی افزود: مجموعه پروژه‌های پژوهشی و مطالعاتی مستند به طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک و بر اساس اهداف و برنامه‌های شاخص این حوزه از جمله روان‌سازی‌ترافیک و ارتقای کیفیت خدمات حمل‌ونقل عمومی تدوین شده است.

پورمیدانی عنوان کرد: چشم‌انداز برنامه‌ها و سیاست‌های حمل‌ونقل وترافیک شهرداری این کلان‌شهر در قالب ۵۰ پروژه پژوهشی و مطالعاتی تدوین شده است.

مدیرکل مطالعات و برنامه‌ریزی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر ضرورت اجرای نتایج حاصل از مطالعات شهری در برنامه‌ریزی‌های اجرایی کلان‌شهرها گفت: پروژه‌های بزرگ شهری بدون پیوست ترافیکی مشکلات متعددی در وضعیت کلان‌شهرها ایجاد می‌کند و موجب هدر رفت منابع مالی و نارضایتی شهروندان خواهد شد.

وی تصریح کرد: استفاده از داده‌های گوگل و همچنین موبایل از جمله طرح‌های مطالعاتی است که توسط بخش خصوصی تدوین شده است و نتایج آن می‌تواند به برنامه‌ریزی و اقدامات مؤثر در مدیریت ترافیک، زمان‌بندی تقاطع‌ها و توزیع متوازن حمل‌ونقل همگانی منجر شود.

پورمیدانی با اشاره به اهمیت توجه به شرایط ویژه شبکه معابر شهر و ساختار شهرسازی در سطح کلان‌شهرها و توجه به کاربری اراضی مدیریت تراکم ساختمانی و پیش‌بینی زیرساخت‌های حمل‌ونقلی در بهبود عبور و مرور تصریح کرد: رویکرد مبتنی بر استفاده از مطالعات و پژوهش‌های علمی در توسعه شهرها موجب ارتقای کیفیت زیست در سطح کلان‌شهرها و بهبود جابه‌جایی‌های شهری خواهد شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول